Az AWD-hajtáslánc és az automata sebváltó összetartozik a dízel Freemontnál: felára 620 000 forint, így ebben a kombinációban a Freemont 8,66 milliótól érhető el. Pláne, ha szemügyre vesszük a bőséges széria ellátmányt és a 2+3 év/100 000 km-es garanciaszolgáltatást, akkor ez nem rossz ajánlat.
A 170 lóerős dízel hangja markáns, pláne hidegindításnál és erőteljes gyorsításnál tolakodóbb a kelleténél. Maximális nyomatéka 350 Nm, mely (papíron) már 1750-es percenkénti fordulatszámtól kiaknázható, azonban ezt az automatikus váltó nem igazán támogatja. A hatfokozatú szerkezet alapvetően szépen dolgozik, a kapcsolások időigénye átlagos, csak épp a kelleténél magasabb fordulaton hajlandó feljebb váltani. A legfinomabb gázpedálkezelés mellett sem sikerült rábírnom az automatát, hogy 2200 alatt lépjen magasabb fokozatba, a normál kapcsolási tartomány 2200-2700 közé esik. Kellemetlen, mert olyan érzése van az utasoknak, mintha az autót egy kezdő sofőr vezetné, aki még nem érzi a váltási ritmust.
Persze a D mögötti kulisszában, a kart jobbra (+) vagy balra (-) tologatva kézzel is lehet kapcsolni. A kissé furcsa váltóhangolás oka vélhetően a túl hosszú áttételezés: 100-nál 1500-as, míg 130-nál csupán 2000-es fordulaton dolgozik a motor.
A kormányzás közvetlensége a buszos-terepjárós fazonhoz mérten kellően direkt, a futómű hangolása azonban túl feszes, a rugózási komfortnak pedig a látványos, 19 colos kerekek sem tesznek jót. Alapesetben az első kerekek hajtottak, az AWD-rendszer csak tapadásvesztés esetén hozzá játékba a hátsó tengelyt, a nyomatékelosztás automatikusan történik. A 4x4-es hajtás havas körülmények között jókora magabiztosságot kölcsönöz, ráadásul a fogyasztást (10,2 l/100 km) sem dobja meg eget verően.
A Freemont legnagyobb ütőkártyája a kisbuszokat megszégyenítően variálható kabinja, mely a nagycsaládosok álomautójává teszi. Az első és a második sor szellős, a jobb első ülőlap alatt és a padlóban is rekeszek lapulnak. A középső sorban az üléseket előre-hátra lehet tologatni, a támla dőlésszöge is tetszés szerint szabályozható, a biztonságot beépített gyerekülések, míg a szórakozást a plafonból kihajtható képernyőjű DVD-lejátszó fokozza. Praktikus, hogy az oldalajtók közel derékszögben kitárhatók, így gyerekjáték például a bébihordozó bekötése. Hátra egyszerű bemászni, a hely azonban korlátozott, ide leginkább 160 cm alattiakat parancsoljunk.
A csomagtartó hét ülés mögött 136 literes, ötüléses felállásban, az ablakvonalig mérve 472, a tetőig pakolva pedig már 758 literes hellyel gazdálkodhatunk, kár, hogy nincs kalaptartó. Az eleve jó átrendezhetőséget tovább javítja a lapjára hajtható jobb első utasülés. A műanyagok egészen igényesek, az anyaghasználat rendjén való, a műszerfal áttekinthetősége azonban megszokást kíván. A fedélzeti számítógép kezelési logikája egyedi, nemcsak a kormányküllőkre, hanem mögéjük is kapcsolókat rejtettek, egyes szellőzés/ülésfűtés funkciók pedig csak a központi érintőképernyőn, a menüben barangolva állíthatók. Utóbbi legalább jó nagy, a kijelző 8,4 colos, a Garmin alapú navigáció adatbázisa naprakész, ráadásul itthon is működik a dugóelkerülő/figyelmeztető TMC-szolgáltatás. A fejegység további fórja, hogy a kép a képben funkció révén egyszerre több futó program is nyomon követhető.
A 2.0 Multijet AWD aut. szérialistája (Urban) bőséges, a teljesség igénye nélkül: keréknyomás-ellenőrző, tempomat, tolatóradar, hét ülés, sötétített üvegek, kulcsnélküli indítás és háromzónás automata klíma. A 9,09 milliós Lounge csúcsváltozathoz bőrkárpit, tolatókamera, ülésfűtés, tölthető elemlámpa, Garmin navigáció, 368 wattos Alpine hifi és sötétített, 19 colos felnik dukálnak.
Már benzines aggregátokat is kínálnak a nagy Fiathoz, a legolcsóbb kivitel a 2.4 16V (170 LE, 5 990 000 Ft), mely kizárólag automatával és fronthajtással konfigurálható.
Sportosabb darab a 3.6 V6 AWD automata. (280 LE, 7 490 000 Ft) verzió, amellyel a Freemont 8,4 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 km/órát.
Már benzines aggregátokat is kínálnak a nagy Fiathoz, a legolcsóbb kivitel a 2.4 16V (170 LE, 5 990 000 Ft), mely kizárólag automatával és fronthajtással konfigurálható.
Sportosabb darab a 3.6 V6 AWD automata. (280 LE, 7 490 000 Ft) verzió, amellyel a Freemont 8,4 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 km/órát. Tetszett megjelenés
hely/variálhatóság
navigáció
ár-érték arány
Nem tetszett
feszes futómű
lassú automata
dízelzaj
Összegzés
Nehéz igazi ellenfelet találni a Freemontnak, a hasonló méretű/teljesítményű terepjáróknál és a hétszemélyes kisbuszoknál is bő 1-1,5 millióval jutányosabb áron érhető el.
Kabinja remekül variálható és a felszereltsége is bőséges, már csak az automata váltó vezérlésén és a rugózáson kéne csiszolni. -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.