„Az átalakítási terv a vártnál gyorsabban halad, de még mindig sok a tennivaló” – kommentálta a fejleményeket Jean-Baptiste de Chatillon, a csoport pénzügyi igazgatója. Európa második legnagyobb autógyártója az első félévben 13,3 százalékkal kevesebb kocsit adott el, mint az előző év azonos időszakában, veszteségei pedig 51 millióról 65 millió euróra emelkedetek az egyszeri tételeket leszámítva. És bár a forgalom is 3,8 százalékkal 27,71 milliárd euróra csökkent, a piacok mégis örömmel fogadták a tegnapi híreket, hiszen a PSA elképesztő mértékben csökkentette készpénzfogyasztását.
A tavalyi első félévben jelentett 449 millió euróról 51 millió euróra vágták a készpénzigényt, és 2013 egészére nézve és megfeleznék a készpénzfogyasztát, amely így felülmúlhatja a korábbi 1,5 milliárd eurós célszámot. Igaz ugyan, hogy a 203 milliós pozitív cash flow elérését részben egyszeri tételeknek köszönheti a konszern, a piac megtapsolta, hogy a francia gyártó megfelezte nettó veszteségét, amely jelenleg 426 millió euróra rúg.
Philippe Varin vezérigazgató részben a General Motorsszal kötött stratégiai szövetségnek tudja be az első félév eredményeit. Közben a PSA-nál folytatódik a leépítési program, aminek keretében 11 200 munkahely szűnik meg. Bezárják az Aulnay-i gyárat és csökkentik a termelést a Rennes-i üzemben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.