BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Üzleti ügyfeleire összpontosít a hazai E.ON csoport

A jövő év január 1-jétől külön cégen keresztül szolgálja ki villamos energiával és földgázzal versenypiaci ügyfeleit a magyarországi E.ON csoport. Az E.ON Energiakereskedelmi Kft. a napokban megkapta a működéséhez szükséges, hivatali hozzájárulást. A szervezeti átalakulástól az E.ON Hungária Zrt. igazgatósági tagja, Winkler János az eddiginél rugalmasabb, és versenypiaci előnyt biztosító ügyfélkiszolgálást remél

– Miért választja szét két külön társaságba az eddig egyetlen kft-n keresztül is ellátott villamos energia értékesítését a magyarországi E.ON csoport?
– Az elmúlt tíz év alatt nyilvánvalóvá vált, hogy az eddiginél jobban és gyorsabban kell reagálnunk az áram- és gázértékesítésünk 60 százalékát lefedő, mintegy 20 ezer vállalati ügyfelünk igényeire. Ez a vásárlói szegmens ugyanis egészen más elvárásokat támaszt, mint másik fő vevőcsoportunk, a lakosság. Az utóbbit nagyon speciális feltételek közepette látjuk el, hiszen szigorú szabályok határozzák meg a beszerzés és az értékesítés árait, ahogyan pontos előírások vannak a szolgáltatás minőségével kapcsolatban is. A vállalati ügyfeleknél nincsenek ilyen szabályok, ott maga a verseny alakítja ki az árakat és az egyéb feltételeket.

– Azzal, hogy januártól az E.ON Energiaszolgáltató Kft. már csak a lakossági ügyfeleket szolgálja ki, a többit pedig a belőle kiváló E.ON Energiakereskedelmi Kft., a magyarországi E.ON a német anyavállalat gyakorlatát követi?
– Nem, ott eddig is egyetlen áramkereskedő látta el mindkét fő vevőcsoportot, és ez ezután sem változik. Németországban a lakosság is versenypiaci feltételek mellett vásárol villamos energiát és gázt, de az ő védelmükről is gondoskodik az ottani szabályozás, mindenekelőtt a háztartások végső menedékes szolgáltatójának kijelölésével.

– Milyen változást hoz az E.ON vállalati ügyfelei számára az E.ON Energiakereskedelmi Kft. beindulása, és milyen teendőik lesznek a szervezeti változás miatt?
– Teendőik nem lesznek, hiszen nem kell például új szerződést kötniük sem. Érzékelni annál többet fognak. A legfontosabb, hogy személyes kapcsolattartójuk lesz, aki rendszeresen felkeresi őket, felméri a személyes, illetve az általuk képviselt szegmensre jellemző igényeket. Már az elmúlt 10 évben is megállapítottuk, hogy ezek az igények egymástól nagyon eltérőek lehetnek. Kelet-Magyarországon például sok vállalkozás foglalkozik terményszárítással, ezeknek idényjelleggel hatalmas az energiaigénye, más hónapokban viszont szinte nulla. Ilyen esetekben adott szegmensre, vagy akár adott ügyfélre szabott csomagot is össze tudunk állítani.

– Eddig az ügyfélszolgálatokon keresztül nem volt mód ilyen kapcsolattartásra?
– De volt, sőt, a kkv-nak soron kívüli és speciális kiszolgálást kínáló munkaállomást is fenntartunk irodáinkban, de a nagyobb fogyasztóink nem éltek ezzel a lehetőséggel. A mostani, szervezeti változással tehát az eddigieknél sokkal többet kínálunk.

– Mit remél az E.ON az átalakulástól?
– Mivel az elmúlt 10 évben nemcsak mi, de az ügyfeleink is jobban kitapasztalták a piac működését, szabályait, például az elmúlt két és fél évben a 20-30 százalékuk már váltott kereskedőt.. Annak érdekében, hogy e lecserélődés során egyre többen válasszanak minket, és egyre kisebb legyen a lemorzsolódás, igyekszünk minél jobban lépést tartani vevőink – ezen belül is kiemelten a nagyfogyasztóink – igényeinek változásaival. Minimális célunk tehát piaci a pozíciónk megtartása, de reméljük, hogy az említett, testre szabott csomagok kialakításával versenyelőnyre is szert tehetünk. A januártól módosuló szervezetben kicsit még össze voltak mosva a lakossági és a versenypiaci igények, ebben a felállásban még nem alakulhatott ki a most megcélzott kultúra. Növekedési célszámot még korai meghatároznunk, de kiemelem, hogy már most is a magyar piac legnagyobb szereplői vagyunk e szegmensben. Abban is bízunk, hogy a személyes kapcsolatok kialakításával csökkeni fog a kintlévőségünk is, hiszen egy vevő könnyebben nem fizet egy személytelen cégnek, mint egy olyannak, amelynek a munkatársa egyben az ő személyes ismerőse is. Ügyfeleinknek is lehetőségük lesz arra, hogy előre jelezzék esetleges fizetési késedelmüket, így elejét vehetik annak, hogy a 20 ezer ügyfelet kezelő automatizmus kizárja őket az ellátásból egy kis átmeneti probléma miatt.

– Milyen időtartamú szerződések kötésére törekszik az E.ON?
– Értelemszerűen minél hosszabb egy szerződés, az annál stabilabb hátteret ad az eladónak és a vevőnek egyaránt. Legtöbb szerződésünk egy évre szól de már kötöttünk több két évre szólót is.

– Nem tart attól, hogy rivális cégek is köveik az E.ON példáját?
– Ez nincs kizárva, de jobb elöl menetelni.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.