– Miért választja szét két külön társaságba az eddig egyetlen kft-n keresztül is ellátott villamos energia értékesítését a magyarországi E.ON csoport?
– Az elmúlt tíz év alatt nyilvánvalóvá vált, hogy az eddiginél jobban és gyorsabban kell reagálnunk az áram- és gázértékesítésünk 60 százalékát lefedő, mintegy 20 ezer vállalati ügyfelünk igényeire. Ez a vásárlói szegmens ugyanis egészen más elvárásokat támaszt, mint másik fő vevőcsoportunk, a lakosság. Az utóbbit nagyon speciális feltételek közepette látjuk el, hiszen szigorú szabályok határozzák meg a beszerzés és az értékesítés árait, ahogyan pontos előírások vannak a szolgáltatás minőségével kapcsolatban is. A vállalati ügyfeleknél nincsenek ilyen szabályok, ott maga a verseny alakítja ki az árakat és az egyéb feltételeket.
– Azzal, hogy januártól az E.ON Energiaszolgáltató Kft. már csak a lakossági ügyfeleket szolgálja ki, a többit pedig a belőle kiváló E.ON Energiakereskedelmi Kft., a magyarországi E.ON a német anyavállalat gyakorlatát követi?
– Nem, ott eddig is egyetlen áramkereskedő látta el mindkét fő vevőcsoportot, és ez ezután sem változik. Németországban a lakosság is versenypiaci feltételek mellett vásárol villamos energiát és gázt, de az ő védelmükről is gondoskodik az ottani szabályozás, mindenekelőtt a háztartások végső menedékes szolgáltatójának kijelölésével.
– Milyen változást hoz az E.ON vállalati ügyfelei számára az E.ON Energiakereskedelmi Kft. beindulása, és milyen teendőik lesznek a szervezeti változás miatt?
– Teendőik nem lesznek, hiszen nem kell például új szerződést kötniük sem. Érzékelni annál többet fognak. A legfontosabb, hogy személyes kapcsolattartójuk lesz, aki rendszeresen felkeresi őket, felméri a személyes, illetve az általuk képviselt szegmensre jellemző igényeket. Már az elmúlt 10 évben is megállapítottuk, hogy ezek az igények egymástól nagyon eltérőek lehetnek. Kelet-Magyarországon például sok vállalkozás foglalkozik terményszárítással, ezeknek idényjelleggel hatalmas az energiaigénye, más hónapokban viszont szinte nulla. Ilyen esetekben adott szegmensre, vagy akár adott ügyfélre szabott csomagot is össze tudunk állítani.
– Eddig az ügyfélszolgálatokon keresztül nem volt mód ilyen kapcsolattartásra?
– De volt, sőt, a kkv-nak soron kívüli és speciális kiszolgálást kínáló munkaállomást is fenntartunk irodáinkban, de a nagyobb fogyasztóink nem éltek ezzel a lehetőséggel. A mostani, szervezeti változással tehát az eddigieknél sokkal többet kínálunk.
– Mit remél az E.ON az átalakulástól?
– Mivel az elmúlt 10 évben nemcsak mi, de az ügyfeleink is jobban kitapasztalták a piac működését, szabályait, például az elmúlt két és fél évben a 20-30 százalékuk már váltott kereskedőt.. Annak érdekében, hogy e lecserélődés során egyre többen válasszanak minket, és egyre kisebb legyen a lemorzsolódás, igyekszünk minél jobban lépést tartani vevőink – ezen belül is kiemelten a nagyfogyasztóink – igényeinek változásaival. Minimális célunk tehát piaci a pozíciónk megtartása, de reméljük, hogy az említett, testre szabott csomagok kialakításával versenyelőnyre is szert tehetünk. A januártól módosuló szervezetben kicsit még össze voltak mosva a lakossági és a versenypiaci igények, ebben a felállásban még nem alakulhatott ki a most megcélzott kultúra. Növekedési célszámot még korai meghatároznunk, de kiemelem, hogy már most is a magyar piac legnagyobb szereplői vagyunk e szegmensben. Abban is bízunk, hogy a személyes kapcsolatok kialakításával csökkeni fog a kintlévőségünk is, hiszen egy vevő könnyebben nem fizet egy személytelen cégnek, mint egy olyannak, amelynek a munkatársa egyben az ő személyes ismerőse is. Ügyfeleinknek is lehetőségük lesz arra, hogy előre jelezzék esetleges fizetési késedelmüket, így elejét vehetik annak, hogy a 20 ezer ügyfelet kezelő automatizmus kizárja őket az ellátásból egy kis átmeneti probléma miatt.
– Milyen időtartamú szerződések kötésére törekszik az E.ON?
– Értelemszerűen minél hosszabb egy szerződés, az annál stabilabb hátteret ad az eladónak és a vevőnek egyaránt. Legtöbb szerződésünk egy évre szól de már kötöttünk több két évre szólót is.
– Nem tart attól, hogy rivális cégek is köveik az E.ON példáját?
– Ez nincs kizárva, de jobb elöl menetelni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.