A múlt évben 30,7 milliárd eurós volt a digitális reklámköltés az IAB Europe által vizsgált 27 piacon, ami 11,6 százalékos növekedést jelentett 2013-hoz képest. A tavalyi sorban már az ötödik év volt, amikor 10 százalékot meghaladó mértékben bővült az online és mobilos hirdetési szegmens Európában, ugyanakkor a fejlődés üteme az elmúlt néhány évben visszaesett. Míg 2010-ben még közel ötödével, és egy évvel később is 16,5 százalékkal nőtt a digitális reklámpiac, addig az utóbbi három esztendőben 11 és 12 százalék között volt a növekedés.

A 30,7 milliárd eurós értékkel egyébként az internetes és mobilos hirdetések értéke már nagyon megközelítette a reklámtorta legnagyobb szeletét televíziót, az európai vállalkozások ugyanis tavaly 33,5 milliárd eurót költöttek el a tévécsatornáknál termékeik és szolgáltatásaik népszerűsítésére.

A digitális hirdetési piacon belül a legtöbbet a keresésekhez kapcsolódó reklámokra költötték a megrendelők a múlt évben, összesen 14,7 milliárd eurót, ami 10,8 százalékos növekedést jelentett 2013-hoz képest. A display (képformátumú) hirdetések értéke 10,9 milliárd euró volt, ez éves összevetésben 15,2 százalékos fejlődés volt.

A leggyorsabban Szlovéniában nőtt a digitális reklámpiac, több mint 43 százalékkal, de Írországban is 33 százalékos volt a bővülést. A növekedési lista legvégén Románia szerepel, ahol mindössze 2,3 százalékos volt a fejlődés, de Franciaországban is csak 6,6 százalékkal költöttek el többet tavaly online a hirdetők, mint 2013-ban.

A hazai digitális reklámpiac ötödével bővült a múlt évben, Magyarországon 49,45 milliárd forintot költöttek online és mobilos hirdetésre 2014-ben. Az IAB Hungary közlése szerint a teljes hazai hirdetési piac közel 30 százalékát adta ez a szegmens. A leggyorsabban a mobileszközökre optimalizált reklámok értéke nőtt, több mint 140 százalékkal, elérve a 4,7 milliárd forintot.