Cégvilág

A Vodafone is beszállt az Irma okozta problémák megoldásába

Vodafone mérnökök segítenek az Irma hurrikán sújtotta területeken, segítve a kommunikációs lehetőségek helyreállítását – jelentette be a mobilszolgáltató cég sajtóközleményében.

Vodafone mérnökök segítenek az Irma hurrikán sújtotta területeken, segítve a kommunikációs lehetőségek helyreállítását – jelentette be a mobilszolgáltató cég sajtóközleményében. Hozzátették:

a jelenlegi helyzetben az Instant Network 3G mellett két Instant Charge eszközt, valamint egy Instant Classroom Xtra elnevezésű eszközt is bevetnek, mely egyfajta mobil-internetkávézóként, vagy „doboznyi digitális iskolaként” tabletekkel és ingyenes WiFivel is támogatja a helyiek kommunikációs lehetőségeit.

Forrás: AFP

A Vodafone közlése szerint az Instant Network csapatot összesen 70 kiképzett munkatárs alkotja, akik készen állnak, hogy természeti, vagy humanitárius katasztrófára reagáljanak. A helyszíni szolgálatra készülő önkéntesek a Hostile Environment Awareness Training (HEAT) néven ismert kiképzésben részesülnek, hogy a legnehezebb körülmények között is képesek legyenek helytállni.

A mostani a tizenegyedik bevetése a Vodafone Alapítvány Instant Network csapatának.

A hordozható mobilhálózatot bevetették a 2015-ös nepáli földrengések idején, illetve 2013-ban, a Fülöp-szigeteken is, a Haiyan tájfun pusztítása után – ekkor 443 000 hívást és 1,4 millió SMS-t regisztráltak a hálózaton, míg a Fülöp-szigeteket, Kenyát és Dél-Szudánt egybevetve 2,9 millió telefonhívásban nyújtott segítséget az eszköz.

Az Instant Charge jelenleg is használatban van Görögország két menekülttáborában, 84 600 eszközt szolgál ki, míg az Instant Classroom Afrika szerte több ezer diák tanulását segíti.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek