Bizarr és sokszor meglehetősen haszontalan dolgok születnek abból, amikor a csúcstechnológia és a luxusipar találkozik: egy ilyen „kooperáció” eredménye az a Louis Vuitton táska, amelyet két LED-kijelzővel láttak el. Nicolas Ghesquiére, a Louis Vuitton kreatív igazgatója egy közelmúltbeli divatbemutatón állt elő a meghökkentő párosítással, a show-t a Kennedy repülőtéren tartották. A Louis Vuitton Cruise 2020 témája az űrkorszak volt, ennek megfelelően a tervezők a legkülönfélébb futurisztikus dizájnokkal álltak elő. Ennek egyik példája az említett táska, amely a Jövő festővászonja néven szerepelt a show-n. A táska oldalán Amoled technológiával készült, nagyméretű kijelzők kaptak helyet, ez egyébként ugyanaz a LED-technológia, amelyet a legújabb generációs okostelefonoknál használnak, és 1920×1440-es képfelbontást tesz lehetővé.
Ahogy az a divatcég közleményében olvasható, az új táskasorozat célja, hogy ötvözze az okostelefont egy másik mindennapi használati tárggyal. Ahogy arról a Vogue is beszámol, a divatcég nem először fordul meghökkentő technológai megoldásokhoz: már 2007-ben, tehát nagyjából az első iPhone megjelenésével egy időben Marc Jacobs, a cég művészeti igazgatója a 2008-as tavaszi kollekció bemutatójának végén egy olyan táskával jelent meg a kifutón, amely LED-képernyővel volt ellátva, amin épp a Spongyabob kockanadrág egyik epizódja ment – ez egyébként amolyan fricska volt egy tervező kollégájának, aki plagizálással vádolta Jacobsot. Még ezt is megelőzte egy másik furcsaság, a 2006-ban piacra dobott úgynevezett iPod öltöny. Az innovatív megoldásairól híressé vált Bagir Group szabászati vállalkozás és az ElekTex nevű cég – egy nyomásérzékelős „okosanyag” feltalálója – állt elő egy első hallásra meglehetősen furcsa leleményességgel.
A Bagir öltöny belső zsebébe beépítettek egy iPod készüléket, de úgy, hogy a ruhadarabot azzal együtt mosógépben is lehessen mosni. Akkoriban 280 dollár (81 ezer forint) körüli áron lehetett hozzájutni a zenerajongó üzletemberek számára nélkülözhetetlen ruhadarabhoz, más kérdés, hogy mi lett a termék sorsa – minden valószínűség szerint már jó ideje nem gyártják.
A 2006-ban piacra dobott iPod-öltönyt
280
dollárért árulták
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.