Luxusmárkák találkozása a legújabb technológiával
Bizarr és sokszor meglehetősen haszontalan dolgok születnek abból, amikor a csúcstechnológia és a luxusipar találkozik: egy ilyen „kooperáció” eredménye az a Louis Vuitton táska, amelyet két LED-kijelzővel láttak el. Nicolas Ghesquiére, a Louis Vuitton kreatív igazgatója egy közelmúltbeli divatbemutatón állt elő a meghökkentő párosítással, a show-t a Kennedy repülőtéren tartották. A Louis Vuitton Cruise 2020 témája az űrkorszak volt, ennek megfelelően a tervezők a legkülönfélébb futurisztikus dizájnokkal álltak elő. Ennek egyik példája az említett táska, amely a Jövő festővászonja néven szerepelt a show-n. A táska oldalán Amoled technológiával készült, nagyméretű kijelzők kaptak helyet, ez egyébként ugyanaz a LED-technológia, amelyet a legújabb generációs okostelefonoknál használnak, és 1920×1440-es képfelbontást tesz lehetővé.
Ahogy az a divatcég közleményében olvasható, az új táskasorozat célja, hogy ötvözze az okostelefont egy másik mindennapi használati tárggyal. Ahogy arról a Vogue is beszámol, a divatcég nem először fordul meghökkentő technológai megoldásokhoz: már 2007-ben, tehát nagyjából az első iPhone megjelenésével egy időben Marc Jacobs, a cég művészeti igazgatója a 2008-as tavaszi kollekció bemutatójának végén egy olyan táskával jelent meg a kifutón, amely LED-képernyővel volt ellátva, amin épp a Spongyabob kockanadrág egyik epizódja ment – ez egyébként amolyan fricska volt egy tervező kollégájának, aki plagizálással vádolta Jacobsot. Még ezt is megelőzte egy másik furcsaság, a 2006-ban piacra dobott úgynevezett iPod öltöny. Az innovatív megoldásairól híressé vált Bagir Group szabászati vállalkozás és az ElekTex nevű cég – egy nyomásérzékelős „okosanyag” feltalálója – állt elő egy első hallásra meglehetősen furcsa leleményességgel.
A Bagir öltöny belső zsebébe beépítettek egy iPod készüléket, de úgy, hogy a ruhadarabot azzal együtt mosógépben is lehessen mosni. Akkoriban 280 dollár (81 ezer forint) körüli áron lehetett hozzájutni a zenerajongó üzletemberek számára nélkülözhetetlen ruhadarabhoz, más kérdés, hogy mi lett a termék sorsa – minden valószínűség szerint már jó ideje nem gyártják.
A 2006-ban piacra dobott iPod-öltönyt
280
dollárért árulták


