További magyarországi járatokat indított a világszerte terjeszkedő FlixBus. Nyaralóbuszai június végétől naponta indulnak az Isztria-félszigetre, a szlovéniai Bledi-tóhoz, és holnaptól a Magas-Tátrába is – tájékoztatta a Világgazdaságot a társaság magyarországi kommunikációs vezetője, Miklósy Boglárka.
A központi hálózattervezési csapata által felfedezett piaci fehér foltokra gyorsan rámozduló FlixBus három éve alapította meg magyarországi leányvállalatát, amely minden teljes évben megduplázta, a múlt évre egymillióra növelte utasai számát. A fapados légitársaságokhoz hasonló árazásával optimalizálta az egyes járatain elérhető bevételeit a társaság, amelynek idei forgalomnövekedéséhez minden bizonnyal hozzájárulnak az új, horvátországi napi járatok. Nyáron főként a tengerpart felé nő meg a forgalom, de kiemelt időszak a Sziget Fesztivál hete is, amikor Európából extra igény jelentkezik Budapestre induló buszok indítására.
A MÁV horvátországi éjszakai vonataival azért versenyképesek a FlixBus járatai Miklósy Boglárka szerint, mert közvetlen összeköttetést biztosítanak tizenhét tengerparti várossal és Zágrábbal, napi tizenkét indulási időponttal. A főszezonban Szlovéniába is folyamatosan el lehet jutni a FlixBusszal Budapestről és Siófokról. Pünkösdi nappali és éjszakai dalmáciai és isztriai tengerparti járatai is vannak a FlixBusnak, amelynek a fapados légitársaságok nem jelentenek konkurenciát, mert Budapestről nem repülnek e célpontokra. Csak a korábban közvetlen montenegrói járatnál volt változás, a város már csak átszállással érhető el.
Modern járműparkjának köszönhetően a FlixBust az általánosnál kevésbé érinti a szektorra jellemző munkaerőhiány. Az egy-két éves, Euro 6-os szabványnak megfelelő, vezetéssegítő technológiákkal felszerelt járművek vonzó munkaeszköznek számítanak. A FlixBus járatnyitásait ezért nem akadályozza kapacitáshiány, a napi tizenhét horvátországi megálló, a napi huszonhét bécsi járat mellett fennakadások nélkül üzemelnek a pozsonyi és a többi európai nagyvárosba induló járataik. A cég rendhagyó üzletpolitikája, hogy felírták a nemzetközi buszozás térképére a kisvárosokat, vagyis a húszezernél kevesebb lakosú településeket is, sikeresnek bizonyult. Ezekbe a destinációkba tart a nemzetközi távolsági járataik 40 százaléka.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.