Cégvilág

Sokan buszoznak a tengerhez

Újabb horvát tengerparti járatokkal, a Bledi-tóhoz és holnaptól a Magas-Tátrába kínált utakkal növelné a tavalyi egymilliós utasszámát a FlixBus.

További magyarországi járatokat indított a világszerte terjeszkedő FlixBus. Nyaralóbuszai június végétől naponta indulnak az Isztria-félszigetre, a szlovéniai Bledi-tóhoz, és holnaptól a Magas-Tátrába is – tájékoztatta a Világgazdaságot a társaság magyarországi kommunikációs vezetője, Miklósy Boglárka.

A központi hálózattervezési csapata által felfedezett piaci fehér foltokra gyorsan rámozduló FlixBus három éve alapította meg magyarországi leányvállalatát, amely minden teljes évben megduplázta, a múlt évre egymillióra növelte utasai számát. A fapados légitársaságokhoz hasonló árazásával optimalizálta az egyes járatain elérhető bevételeit a társaság, amelynek idei forgalomnövekedéséhez minden bizonnyal hozzájárulnak az új, horvátországi napi járatok. Nyáron főként a tengerpart felé nő meg a forgalom, de kiemelt időszak a Sziget Fesztivál hete is, amikor Európából extra igény jelentkezik Budapestre induló buszok indítására.

A MÁV horvátországi éjszakai vonataival azért versenyképesek a FlixBus járatai Miklósy Boglárka szerint, mert közvetlen összeköttetést biztosítanak tizenhét tengerparti várossal és Zágrábbal, napi tizenkét indulási időponttal. A főszezonban Szlovéniába is folyamatosan el lehet jutni a FlixBusszal Budapestről és Siófokról. Pünkösdi nappali és éjszakai dalmáciai és isztriai tengerparti járatai is vannak a FlixBusnak, amelynek a fapados légitársaságok nem jelentenek konkurenciát, mert Budapestről nem repülnek e célpontokra. Csak a korábban közvetlen montenegrói járatnál volt változás, a város már csak átszállással érhető el.

Modern járműparkjának köszönhetően a FlixBust az általánosnál kevésbé érinti a szektorra jellemző munkaerőhiány. Az egy-két éves, Euro 6-os szabványnak megfelelő, vezetéssegítő technológiákkal felszerelt járművek vonzó munkaeszköznek számítanak. A FlixBus járatnyitásait ezért nem akadályozza kapacitáshiány, a napi tizenhét horvátországi megálló, a napi huszonhét bécsi járat mellett fennakadások nélkül üzemelnek a pozsonyi és a többi európai nagyvárosba induló járataik. A cég rendhagyó üzletpolitikája, hogy felírták a nemzetközi buszozás térképére a kisvárosokat, vagyis a húszezernél kevesebb lakosú településeket is, sikeresnek bizonyult. Ezekbe a destinációkba tart a nemzetközi távolsági járataik 40 százaléka.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Ezek is érdekelhetik