Két vezető hitelminősítő, az S&P és a Moody's egyaránt egy kategóriával rontotta a Boeing amerikai repülőgépgyártó hosszú- és rövidtávú adósi besorolását.
A lépést az óriásvállalatnak az a bejelentése váltotta ki, hogy januártól felfüggeszti a 737 MAX típusú repülőgépek gyártását.
A chicagói székhelyű vállalat azt közölte, hogy átmeneti időre függeszti fel a 737 MAX típusú gépek előállítását, miután öt hónap leforgása alatt két ilyen gépe is lezuhant.
Az S&P a Boeing hosszútávú adósi besorolását „A”-ról „A mínuszra” , a rövidtávút „A-1”-ről „A-2”-re gyengítette.
A másik vezető nemzetközi hitelminősítőnél, a Moody's-nál a Boeing hosszútávú adósi besorolása „A2”-ről „A3”-ra, a rövidtávú pedig „Prime-1”-ről „Prime-2”-re csúszott vissza.
A hitelbesorolási rontás ellenére a Boeing adósi minősítése mindkét cégnél felső közép kategóriájú maradt.
A 737 MAX típusú gépeket az etiópiai katasztrófa után világszerte kivonták a forgalomból, a megrendelésre legyártott repülőgépeket nem szállíthatja ki a Boeing.
A cégnek ez természetesen komoly károkat okoz. Az év első kilenc hónapjában az elmúlt év azonos időszakához viszonyítva a Boeing 19 százalékkal kisebb, 58 milliárd dollár bevételt ért el, az üzemi eredménye 97 százalékkal, 229 millió dollárra esett, az adózott eredménye pedig 95 százalékkal csökkent, 374 millió dollár lett.
A fő tevékenység, a kereskedelmi repülőgépek gyártása és értékesítése idén eddig 3,8 milliárd dollár veszteséget termelt, szemben az egy évvel korábbi 5,8 milliárd dollár nyereséggel.