GY. B. | Startra kész a Gellért-hegyi sikló építésének előkészítése, miután a vonatkozó kormányhatározat megjelenésével már nemcsak Budapest főpolgármestere és a Budavári Önkormányzat polgármestere, hanem a kormányzat is kinyilvánította támogatását – közölte a Sikló-Beruházó Kft. Ezzel egy több mint egy évszázada a közbeszéd részét képező, és bő másfél évtizede tervezőasztalon lévő, hiánypótló beruházás előkészületi munkálatai gyorsulnak fel a következő hetekben-hónapokban. A projekt költségeiről a cég nem számolt be. Két évvel ezelőtt 5 milliárd forintos kiadás szerepelt a hírekben, igaz, azóta az építőanyagok és a munkaerő drágulása miatt 30-40 százalékkal is feljebb kúszhattak a kivitelezői árak. Mindenesetre az építési engedély meghosszabbítását célzó eljárás már folyik, és ezzel párhuzamosan aktualizálhatják a fejlesztés megvalósítására létrehozott projektcég és a Fővárosi Önkormányzat között 2009-ben megkötött szerződést. Mindezek után adhatja a főváros birtokba a területet a kivitelezéshez, amely a még hátralévő régészeti feltárások befejezésével kezdődhet.
A cél az, hogy a beruházás a környezetvédelmi szempontok érvényesítése mellett egyszerre szolgálja az ország, a főváros és a helyben élők érdekeit – mondta Bató Csaba, a Sikló-Beruházó Kft. ügyvezetője. A Tabán és a Citadella között megépülő felvonó lehetővé teszi a Gellért-hegy közútjait egyre inkább megterhelő napi 350-400 turistabusz akár teljes kiváltását is, tisztább és élhetőbb környezetet teremtve az érintett városrészben élők számára. A sikló fenntartható módon kapcsolja be a Gellért-hegyet a város vérkeringésébe, új turisztikai attrakcióként pedig hozzájárul a modern Budapest képének formálásához. A Gellért-hegyi felvonó bejárata a Tabán területén, a Hegyalja út alatt kialakított aluljáróból nyílik majd. A sikló az Orom utcáig, mintegy 100 méteres szakaszon, a föld alatt fog közlekedni, majd innen már egy, a domborzati viszonyok függvényében változó magasságú hídszerkezeten a felszín felett megy tovább, egészen a Citadella sétányhoz csatlakozó felső állomásig.
A fővárosi székhelyű Sikló-Beruházó Kft. 2008-ban kezdte meg működését projektcégként. A magyar befektetői érdekeltségbe tartozó társaság 75 százalékos tulajdonrésszel rendelkezik a Gellérthegyi Sikló Kft.-ben, amelyben további 25 százalék feletti résszel a Budapesti Közlekedési Központ rendelkezik. Érdekesség, hogy a 24.hu értesülései szerint Kreinbacher József, a legsikeresebb magyar pezsgőkészítő közvetett tulajdont szerzett – a Gellért Hill Experience Kft.-n keresztül – a Gellérthegyi Sikló Kft.-ben. Az új résztulajdonos nemcsak a pezsgőkészítésben eredményes, hanem építőipari tapasztalata is van.
A Tabán és a Citadella közötti felvonóval kiváltható a Gellért-hegy közútjain közlekedő napi mintegy 350-400 turistabusz
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.