BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Felfutott a cégek belső kommunikációja

K. M. I. | A szokásos hosszú tervezgetés helyett azonnali megoldásra volt szükségük a hazai cégeknek a járványhelyzet elején, hogy megfelelően tudják tartani a kapcsolatot a munkatársakkal. Sok vállalat vezérkara felismerte, hogy ha nincs megfelelő belső kommunikáció, az nemcsak a termelésre és az üzleti folyamatokra lesz kártékony hatással, hanem a munkavállalói bizonytalanság miatt hatalmas morális – és ebből fakadóan később üzleti – károk érhetik a céget – mondta a Világgazdaságnak Barathi Tamás, a vállalati kommunikációval foglalkozó Blue Colibri App alapítója. A szakember elmondása szerint 2019 végén a belső kommunikációjukról kérdeztek vállalatokat (amelyek együttesen mintegy 300 ezer munkavállalót foglalkoztatnak), a kutatásból pedig kiderült, hogy a vállalatok többségénél hiányzott a belső kommunikáció stratégiába ágyazottsága. Lassú volt az információátadás, és nem lehetett mérni, hogy célba ért-e az üzenet.

A kutatást az elmúlt hetekben megismételték, kiderült, hogy azoknál a cégeknél is jelentős előrelépés történt, amelyeknek tavaly decemberben egyáltalán nem volt modern belső kommunikációs rendszerük. „Ennyit még sosem fejlődött vállalati belső kommunikáció, mint az elmúlt három hónapban, több vállalat dedikált operatív személyt jelölt ki a belső kommunikáció fejlesztésére, stratégiába ágyazták, felgyorsultak az információs láncok, és mérési pontokat építettek a rendszerbe.” Barathi Tamás szerint a legnagyobb fejtörést azoknak a cégeknek okozta a rendszer kiépítése, amelyek dolgozóinak 60-70 százaléka kékgalléros munkavállaló, nincs céges e-mail-címe, sem céges telefonja. Továbbá mivel a szellemi dolgozók home office-ra váltottak, és nem tudtak kommunikálni a fizikai munkavállalókkal, ezért szükség volt direkt elérési láncokat kialakítani. A szakember elmondása szerint több cég vezetése zárt Facebook-csoportokat hozott létre, mások belső kommunikációs applikációkat vezettek be, a külföldi tulajdonban lévő vállalatoknál pedig a legtöbb esetben az anyavállalat biztosított valamilyen technológiai megoldást a helyzetre, akár saját fejlesztést.

A cégvezetők belátták, hogy hatékony kommunikációs rendszerek nélkül a gördülékeny munkaszervezés és a dolgozói elkötelezettség fenntartása nagyon nehéz, és léptek is ez ügyben. Most már arra van szükség, hogy a közvetlen vezetők aktív szerepet vállaljanak, és segítsenek elterjeszteni a kollégák között a rendszer használatát – emelte ki. Ezzel hosszú távon a kétirányú kommunikáció is megvalósulhat, elősegítve a vállalati kultúra fejlődését.

A megkérdezett

vállalatok együttesen

300

ezer munkavállalót foglalkoztatnak

A legnagyobb fejtörést azoknak a cégeknek okozta a rendszer kiépítése, amelyek dolgozóinak 60-70 százaléka kékgalléros

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.