A nagy csomagszállító cégek akkor tudnak kedvező ajánlatot tenni egy vállalkozónak, ha folyamatosan és nagy számban biztosítja a megrendelést, ezt azonban sokan nem tudják vállalni, ahogy sok vásárlónak sem kényelmes fél napon keresztül otthon várni a megrendelt terméket. Az sem javít túl sokat a felvázolt képen, hogy a globális szén-dioxid-kibocsátás 15 százaléka a közúti szállításból származik, és napjainkban, amikor a környezetvédelem fontossága már megkérdőjelezhetetlen, egyre többen hajlandók akár nagyobb összeget is áldozni a klímavédelemért.
A tervek megvalósításához
23 millió forint
tőkére lenne szükség
Az e-kereskedelem közben hatalmas növekedésen megy keresztül, tavaly Magyarországon több mint 52 millió csomagkézbesítést regisztráltak, ezek a 68 százaléka házhoz szállítás formájában valósult meg. A fent leírt problémákra kínál megoldást a Tourmix, amelynek az ötletét az MVM Edison startupversenyen második helyezéssel jutalmazta a zsűri.
A még korai fázisban lévő Tourmix a közösség erejét használja majd a szállításhoz, vagyis bárki elviheti a csomagot, aki amúgy is a címzett irányába halad, így a startupszolgáltatás az e-kereskedelem logisztikájának zöldebbé tételével veszi fel a harcot a légszennyezés ellen.
A fiatalok által megálmodott alkalmazás a házhoz szállítást forradalmasítaná a közösség bevonásával.
Megoldásukkal a csomag akár harminc perc alatt megérkezhet, a környezeti terhelés pedig – egy átlagos kézbesítési folyamathoz képest – jóval alacsonyabbá válhat. Azért lehet előnyös ez a megoldás, mert nem kell nagy mennyiségű megbízás a csomagszállítónak, a futárnak állt szállító pedig kiegészítő keresethez juthat.
„A Tourmix alkalmazásán keresztül ki fogjuk tudni szűrni, hogy mely futárok végzik üzletszerűen a rendszerünkön keresztül a házhoz szállítást, esetükben a számlaképesség elvárás lesz. Akik viszont valóban alkalomszerűen és akkor vállalnak fuvart, amikor az éppen útba esik, az ő díjazásuk költségmegosztáson alapul majd, mint az Oszkár esetében” – mondta a Világgazdaságnak Bagdy Márk, a Tourmix egyik alapítója.
„A környezetbarát megoldások a cégek számára is egyre fontosabbak, és a környezettudatos házhoz szállítás lehet egy olyan hozzáadott érték, amelyért valamivel magasabb összeget is szívesen kiad egy vállalkozó” – emelte ki Márky András, a Tourmix másik alapítója. Hozzátette, a szállítási díj 7-10 százalékát környezetvédelmi projektekre fordítja a startup, és a megrendelő kiválaszthatja, hogy a vásárlásával mely projektet kívánja támogatni.
Az alapítók terve szerint a következő hónapokban megalapítják a céget, és létrehoznak egy működő alkalmazást.
Egy év alatt 7-9 ezres felhasználói bázist szeretnének kiépíteni, amely ötven kiskereskedő kiszolgálására képes. Terveik megvalósításához és a piacra lépésükhöz néhány hónapon belül szeretnének 23 millió forintos tőkebefektetéshez jutni.
Az MVM Edison
Rekordszámú, több mint 260 beérkezett pályamunkából kiválasztott nyolc döntős közül hirdetett győzteseket a szakmai zsűri az MVM Edison startupversenyen. Az első három helyezett csapat akár 50 millió forint értékű „magvető” befektetéshez juthat az MVM csoporttól.