Cégvilág

Már látja a fényt az alagút végén Waberer’s

Az első negyedéves jelentés alapján nem lehet biztosra venni, hogy az elvárt számokat hozza majd a csoport.

Jó úton halad a Wabererer’s de még messze van a társaság saját céljaitól” – összegezte a véleményét a Világgazdaságnak a Concorde Értékpapír elemzője, miután a logisztikai cég a napokban közzétette első negyedéves eredményét.

A cég árbevétele 142,3 millió euróra csökkent az év elején, a gyorsjelentésben a cégvezetés azzal magyarázta a bevételek mérséklődését, hogy új stratégiát hirdettek, és csak ott operálnak, ahol üzletileg érdemes.

A negyedéveben viszont pluszba fordult a nettó eredmény, a 2020 negyedik negyedévi 2,7 millió euró veszteség után 2,5 millió euró plusszal zárták az első három hónapot. Bukta Gábor szerint most a finanszírozó bankok által kitűzött célok elérése jelenti a legnagyobb rizikót,

ugyanis az első negyedéves jelentés alapján nem lehet biztosra venni, hogy az elvárt számokat hozza majd a csoport, ami akár nagy gondot is jelenthet 2022-ben.

Továbbra is a nemzetközi szállítmányozási üzletág teljesít a legrosszabbul, de a szakértő szerint mindenképpen szükséges volt az új stratégia meghirdetése.

Fotó: Kallus György / Világgazdaság

Látni kell, hogy a lengyel LINK már hozzáad a számokhoz, és képes profitot termelni, ugyanakkor a magyarországi központú nemzetközi üzletág még messze van attól, hogy hozzáadjon az eredményhez. A regionális szegmens eredménye jelentősen elmaradt a negyedik negyedévitől, a menedzsment szerint a mostani, 3,5 milliós EBIT-szint fenntarthatónak mondható, és egyszeri hatások eredménye volt a negyedik negyedévi eredmény.

Bukta Gábor szerint a biztosító kimagasló számait a forgalom növekedése miatt megsokasodó kárkifizetések fogják majd vissza. A Concorde elemzője szerint a cégnél egyelőre nem érzik kockázatát annak, hogy az autóiparból érkező megrendeléseik a csiphiány miatt akár csökkenésnek indulhatnak, pedig ez Bukta Gábor szerint az egyik legnagyobb rizikó a Waberer’s eredményére nézve.

Ha ugyanis a csiphiány tartós lesz, akkor az autógyártók a nagyobb profithányaddal rendelkező felső kategóriás modelljeik gyártása mellett tartanak ki,

ami kevesebb összeszerelt autót, és így csökkenő rendelésállományt jelent a logisztikai cégnek.

Összességében a szakértő szerint lehet kedvező a második negyedév a cég számára, most a csiphiány jelenti a fő kockázatot, ugyanakkor a tavalyi alacsony bázis mindenképpen növeli majd az eredményt.

csiphiány logisztika concorde negyedéves eredmény Waberer’s
Kapcsolódó cikkek