Ez már a vég? Lefagyott a Volkswagen legfelsőbb vezetése: akkora a baj, hogy pénzt sem mernek költeni – máris bebukhat az új autógyár
A Volkswagen jelentős beruházásokkal szeretne kimászni a gödörből, amit a kínai piac elvesztése az elektromos fejlesztések késlekedése miatt, az amerikai vámok és a vártnál gyengébb európai piaci egyaránt okoz. Azonban a német autógyártó pénzügyi helyzete annyira bizonytalanná vált, hogy a vezetők már a beruházási csomag véglegesítéséhez sincs elég önbizalmuk.

Az új modellektől a vállalat mintegy 100 üzemének fejlesztéseiről szóló, öt évre mintegy 160 milliárd eurót felhasználó terv azonban kulcsfontosságú az autógyártó működéséhez és ezen múlnak a technológiai fejlesztések is. A vállalat felügyelőbizottsága azonban elhalasztotta a csomag elfogadását, noha a döntést eredetileg november 14-re tűzték ki, ám a Merkur beszámolója szerint most akár hónapokat is késhet.
Tervek nélkül fejlesztések sincsenek a Volkswagennél
Mindez veszélybe sodorhat projekteket, megnehezíti a beszállítók tervezését is, miközben fontos fejlesztések állhatnak el. Volkswagenes források szerint most minden márka harcol az erőforrásokért, és ebben a helyzetben egyre kevésbé tűnik például életképesnek az Audi Egyesült Államokba szánt gyárának az ötlete. Pedig
az amerikai vámok a cégcsoport márkái közül az Audit és a Porschét sújtják a leginkább, hiszen egyik márka sem rendelkezik gyárral az Egyesült Államokban.
Az öt évre szánt 160 milliárd euró hatékony elköltésére pedig nagy szüksége van a német autógyártónak, ha nem akarja, hogy problémái tovább növekedjenek és tovább teret veszítsen versenytársaival szemben.
Kínában szinte csodára lenne szükség
Kínában a közelmúltban például számos új modellt vagy koncepcióautó mutatott be a német óriás, melyek sikerére nagy szüksége is van, ha nem akarja, hogy a világ legnagyobb autópiacán végképp lemaradjon az öldöklő versenyben. Ráadásul a kínai riválisok – mint a Szegeden gyárat építő BYD – lassan már Európában is szorongatják a Volkswagent, ráadásul a cég exportpiacain is igyekeznek teret nyerni.
A Volkswagen 2030-ig több mint húsz új modellt tervez piacra dobni Kínában,
amelyek egytől egyig a legmodernebb, jövőbe mutató technológiával lesznek felszerelve – jelentették be a VW vezetői áprilisban az Auto Shanghai autókiállításon, a stratégia a China Speed nevet kapta.
A bizonytalanság miatt azonban a felügyelőbizottság asztalára a menedzsment eddig még a tervet sem rakta le, így a testület döntést sem tudott hozni azzal kapcsolatban. Bár decemberre elméletileg összehívható egy gyűlés, ahol jóváhagyják a cégvezetés terveit, könnyen lehet, hogy a megbeszélések tavaszig is elhúzódnak.
Ráadásul a Volkswagen csoport szenvedése újabb léptéket ért el az utóbbi időszakban, így a harmadik negyedév során a cég már veszteséget termelt, amire régóta nem volt példa az autógyártó életében.


