Az idén 62 éves Igor Akrapovic neves motorversenyző volt a 70-es és 80-as években, versenyzett a GP-kategóriákban, a superbike elődjének tekinthető Formula TT-n, majd a superbike-vb-n is. Azonban elsősorban mint szerelő és tuningmester vált híressé, főként kipufogótuningokkal foglalkozott. A 80-as évek végén, 90-es évek elején a négyütemű kipufogótuning még nagyon gyerekcipőben járt, a csőrendszerek zöme nehéz acélból készült, és nem volt képes nagy teljesítménynövelésre sem. Ezt változtatta meg radikálisan Igor Akrapovic, aki 1991-ben (ekkor kiáltotta ki a függetlenségét Szlovénia, az egykori Jugoszlávia tagállama) megalapította saját cégét Skorpió néven. 

Igor Akrapovic, a cég büszke alapítója

A vállalkozás hat emberrel indult egy garázsban, 1997-ben vette fel az alapító nevét, majd pár év alatt világhírűvé vált, előbb a motoros-, majd az autóspiacon. 

Az Akrapovic ma egy világvállalat, két telephelye van, ahol összesen 1300 ember dolgozik, az éves bevétele közel 120 millió euró.

Ivanca Gorica a székhely, itt található a titánöntöde, a fémipari laborrészleg, a kutató- és fejlesztőközpont, valamint a versenyrészleg is, ahol a MotoGP számára is készülnek a kipufogórendszerek. A királykategóriában a Ducati, a Suzuki, a Yamaha, az Aprilia és a KTM is Akrapovic rendszereket használ, míg a superbike-ban az összes gyári alakulat Akrapovic kipufogókkal versenyez. Az Akrapovic a szériamotorok és -autók piacán is jelen van, hiszen külön együttműködési szerződése van a Yamahával, a Ducatival, a BMW-vel, a Kawasakival, a Hondával, az Apriliával és a Suzukival, valamint a Ferrarival, a Lamborghinivel, az Audival és a svéd Koenigsegg-gel is. A legtöbb Akrapovic kipufogó, így a széria-kipufogórendszerek is Crnomeljben készülnek, ahol a vállalat gyára található.

Pazar csőkígyó és dobrengeteg egy Porsche 911 GT3 RS szíve alatt

A sport mindenekelőtt

Mivel Igor Akrapovic motorversenyző volt, a versenysport mindenben áthatja a céget. A versenyzésben a kezdetektől, 1991 óta van jelen, itt vált világhírűvé a szlovén márka. 1996-ban alig volt ötéves a cég, amikor bekerült a superbike-vb-be. A német Jochen Schmid gyári támogatott Kawasaki- csapata rendelt Akrapovic kipufogórendszert. Egy évvel később pedig a japán Akira Yanagawa (Kawasaki) révén az Akrapovic megszerezte első győzelmét is a superbike-ban, amely a cég első vb-diadala is volt. A hondás Colin Edwards világbajnok lett a superbike-ban, míg a yamahás Jörg Teuchert a SuperSport-vb-n ért fel a csúcsra. 

A sikerek pedig 2000 óta folyamatosak a motorsportban, azóta minden szezonban vb-címekre képesek.

Az Akrapovic tarol a motokrossz, a szupermoto, az enduro, a teremenduro, a tereprali, az endurance, a SuperSport, a szuperkrossz, a freestyle területén, a Moto3-as és a Moto2-es vb-n, a MotoGP-ben és főleg a superbike-ban. A MotoGP-ben a yamahás Jorge Lorenzo 2012-ben és 2015- ben volt világbajnok az Akrapoviccsal, 2015-ben Lorenzo a századik vb-aranyát szerezte a szlovén márkának, míg tavaly a suzukis Joan Mir lett világbajnok Akrapovicot használva. A superbike-ban 2000 és 2020 között összesen 14 vb-aranyra volt képes a szlovén cég, amely a széria vb-n 2014 óta veretlen.

Az autósportban 2007-ben mutatkozott be az Akrapovic, méghozzá a Formula–1-ben a Ferrari partnereként.

Az első jelentősebb autós sikert 2008-ban könyvelhették el, miután megnyerték a nürburgringi 24 órást. Az Akrapovic 2008 óta szinte minden szezonban szállítja a világraszóló diadalokat az autóversenyekről, főleg a Dakar-ralin, az endurance-vb-n, a tereprali-világkupán, a GT-világkupán, a Le Mans-i 24 óráson és a DTM-ben jeleskedik.