Eszerint Magyarországon 1,55 millió ember, a magyar internetezők 25 százaléka használ valamilyen online vásárláshoz kapcsolódó mobilalkalmazást, de ha csak a 18–29 éves korosztályt vizsgáljuk, ott az arány ennél is magasabb, 35 százalék körüli.

Fotó: Shutterstock

Az okostelefont használók 37,3 százaléka szokott online vásárolni mobil eszközről. Bár online vásárolni például a mobil böngészőjéből is lehetséges, a legtöbben azért telepítenek kereskedői appot a mobilweboldal használata helyett, mert kényelmesebb, egyszerűbb és könnyebb így a vásárlás. A mobilalkalmazások térhódítását mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy

az idén az eMAG alkalmazásából egy vásárló már ki is fizetett egy 3,5 millió forint értékű rendelést.

A felmérés eredményei szerint az eMAG mobilalkalmazása az egyik a két olyan online vásárlási alkalmazás közül, amelyet a legtöbb magyar felhasználó próbált már ki. A GKI Digital adatai szerint az eMAG-appot a felhasználók 71 százaléka használja havonta vagy gyakrabban, az e-kereskedelmi appok közül ezzel a legelégedettebbek a magyar vásárlók. Az e-kereskedő hat éve, 2015. május közepe óta teszi lehetővé a magyar érdeklődők számára, hogy a cég saját androidos vagy iOS-es alkalmazásából érjék el az online áruházat. Az applikáció igazi áttörése 2019-ben volt, amikor a magas arányt elérő okostelefon-penetráció és a Black Friday-kampány nyomán az appos felhasználók száma megsokszorozódott.

A webáruház mobilalkalmazását Budapesten, Pest megyében, Borsod-Abaúj-Zemplén, Szabolcs-Szatmár-Bereg és Hajdú-Bihar megyében használják a legtöbben. A legtöbb felhasználó a Black Fridayen, valamint a kiemelt akciós kampányok (például készletkisöprés, Boxing Day) indulásakor érkezik az alkalmazásból, mivel ilyenkor sokan push üzenetben értesülnek az akció indulásáról. Az, hogy mikor érkeznek tömegesen látogatók az appból, nem a napszaktól, hanem inkább attól függ, hogy mikor indul egy-egy olyan akciós kampány, amelyről értesítést kapnak a felhasználók.