Az EasyJet további 157 Airbus SE A320neo sugárhajtású repülőgépet rendel, és további száz darab gép beszerzésére van még lehetősége, mivel az utazások iránti kereslet folyamatosan növekszik, és ebben az évtizedben egyre nehezebb lesz gyártási helyeket szerezni a legnépszerűbb repülőgépek beszerzésére. 

SAS Scandinavian Airlines Airbus A320neo landing at Amsterdam Schiphol International Airport. SAS connects Amsterdam airport to Copenhagen, Oslo–Gardermoen, Stockholm–Arlanda. The registration of the aircraft is LN-RGL, was delivered to SAS in October 2016.  (Photo by Nicolas Economou/NurPhoto) (Photo by Nicolas Economou / NurPhoto / NurPhoto via AFP)
Fotó: Nicolas Economou / NurPhoto / AFP

A légitársaság tájékoztatása szerint a megrendelés lehetővé teszi a növekedés folytatását 2028 után is, és a legutóbbi kötelezettségvállalásból származó szállítások 2034-ig tartanak. A Bloomberg cikke szerint a légitársaság emellett 35 korábban megrendelt A320neo-t is átalakít nagyobb A321neo-ra. Az EasyJet szerint a tervezett beruházások összértéke körülbelül 19,9 milliárd dollár az Airbus legfrissebb listaárai alapján.

Ambiciózus ütemtervet dolgoztunk ki, hogy több ügyfelet szolgáljunk ki, és vonzó részvényesi hozamot biztosítsunk,

„amelyet a költségekre és a működési kiválóságra való folyamatos összpontosítás támaszt alá” – jelezte Johan Lundgren, az EasyJet vezérigazgatója a közleményben. 

A vállalat követi a rivális Ryanair légitársaságot, amikor hatalmas vásárlási kötelezettséget vállal, mivel a légitársaságok igyekeznek a régebbi gépeiket lecserélni. Az Airbus és a rivális Boeing azt nyilatkozta, hogy az évtized hátralévő részében számos repülőgépüket kivonják a forgalomból. 

A légitársaság arra számít, hogy az október 1-jén kezdődő negyedévben a kapacitás 15 százalékkal nő, mondván, a jegyhozamok évről évre jobbak voltak. Az EasyJet arra számít, hogy a pénzügyi évben 440 és 460 millió font közötti adózás előtti nyereséget könyvelhet el a nyár után.