BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
BYD 16

Új piaci szegmenst pécézett ki magának a BYD

Az új generációs autógyártás világelsője gyököt vont a négyből, s hosszas hezitálás után úgy döntött, kipróbálja magát a kétkerekűek között. De nem gyártóként, hanem akkumulátorbeszállítóként. Ebben a BYD partnerére is akadt az egyik legnagyobb kínai e-bike-gyártó TAILG-ban.

Partneri kapcsolatra lép Kína két kiemelkedő járműipari vállalata: a Szegeden óriásgyárat építő BYD és a világ kilencven országában harmincezer kereskedéssel jelen lévő, elektromos kétkerekűeket gyártó TAILG Technology Group

BYD + AILG scooter ASEAN Sustainable Energy Week and Electric Vehicle Asia
A BYD új partnere, a TAILG évi 15 millió darabos gyártókapacitással rendelkezik / Fotó: Anadolu via AFP

A napokban aláírt megállapodásuk szerint a BYD akkumulátorgyártó üzletága – amely globális méretekben is a top 3-ban van – és a TAILG mérnökei közösen fejlesztenek strapabíró, nagy teljesítményű lítium-vasfoszfát (LFP) akkumulátorokat azzal a kifejezett céllal, hogy az még akkor is biztonsággal szolgáljon, amikor a karosszéria már a végnapjait éli. Magyarul élete végéig, minimális karbantartást igényelve szolgálja ki a gazdáját. Azt az aláírási ceremónián nem árulták el, hogy az első közös akksikat mikortól építik be a TAILG 

  • elektromos motorjaiba,
  • robogóiba,
  • kerékpárjaiba
  • és triciklijeibe

A BYD-et már sokszor „meggyanúsították”, hogy kínálati palettájának teljessé tételéhez beszáll a kétkerekűek piacára is, de ezt váltig cáfolták. Februárban jelezték, hogy akkumulátorbeszállítóként érdekli őket ez a szegmens is, és hogy partnereket keresnek ehhez. 

Helyben lelt partnerre a BYD

Nem kellett messzire menniük, mire ráakadtak a hozzájuk hasonlóan szintén sencseni székhelyű TAILG-ra, amely évi 15 millió elektromos jármű összeszerelésére elegendő kapacitást épített ki az új generációs autóipar fellegvárában. A felek a big data adatuniverzumát is felhasználják ahhoz, hogy a kétkerekűek biztonságát fokozni tudják. 

A TAILG kínálatában a munkára fogható elektromos triciklik is megtalálhatók / Fotó: TAILG 

Az akkumulátor mindig is veszélyes üzemnek számított, a szabványoknak nem megfelelő darabok sokszor okoztak már áramütést vagy tüzet. Emlékezetes eset volt, amikor most februárban, Nankingban tizenöten haltak meg és negyvennégyen sebesültek meg egy lakóépületben keltett tűzben, amelyet egy töltőre tett hibás robogóakkumulátor okozott. 

Az elektromos kétkerekűek rendkívül népszerűek Kínában, de sokszor silány minőségűek, tűzveszélyesek. Az ipari és információtechnológiai tárca összesítése szerint 

21 ezer (!) ilyen eszköz kapott lángra 2023-ban,

legalábbis ennyi a hivatalosan bejelentett esetek száma. Ez egyébként 17,4 százalékkal több, mint amennyi a megelőző évben volt.

A BYD eddig beszállítóként sem dolgozott együtt az elektromosmotor-gyártókkal, de most jó lóra tett: a Magyarországon kevésé ismert, 2013-as alapítású TAILG a legnagyobb kínai e-bike gyártók közé tartozik. 

Chinese electric vehicle maker inks deal with UN Environment
A sokoldalú elektromos kétkerekűek sem nélkülözhetik a pedálokat / Fotó: Imaginechina via AFP

A BYD csoporton belül FinDreams néven futó akkumulátor-üzletág tevékenysége 1996-ig nyúlik vissza, onnan fejlődött föl a világ jelenleg második legnagyobb akkumulátorgyártójává, amely a koronázatlan királyt, a Debrecenben gyárat építő Contemporary Amperex Technology Co. Limitedet követi. Az egyszerűsített nevén csak CATL-ként emlegetett kínai akkugyártónak 36,8 százalékos, a BYD-nek 16,8 százalékos a világpiaci részesedése az SNE Research idei, első tíz havi összesítése szerint.


 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.