M3

A főváros 4-es metrót csinálhat a 3-asból

Október végéig maradt idő, hogy megszülessen az alku a Swietelskyvel a 3-as metró alagúti munkálatainak folytatásáról. A jelenlegi városvezetés alatt a projekt ütemezése kezd szétesni, ahogy ez a 4-es metrónál is történt. Ez akkor több tízmilliárdos elszámolási vitához vezetett, most pedig 220 milliárdnyi EU-s forrás forog kockán.

Elbukhat a 3-as metró akadálymentesítése

A BKV arra kérte a fővárost, hogy a 3-as metró akadálymentesítésére szánt milliárdokat csoportosítsa át a Swietelsky többletkövetelésének fedezésére.

Elbukhat a 3-as metró akadálymentesítése

A BKV arra kérte a fővárost, hogy a 3-as metró teljes akadálymentesítésére szánt milliárdokat csoportosítsa át a Swietelsky többletkövetelésének fedezésére. Ennek az összegnek egy részét a főpolgármester áprilisban már eleve zárolta. Mindkét lépés veszélyeztetheti a felújítás uniós finanszírozását.

Bedöntheti a metrófelújítást a késlekedés

Nyolc hónap volt rá, de már csak kilenc nap maradt, hogy tető alá hozzák az M3-as metróvonal alagút-felújítási szerződésének meghosszabbítását. A projekt jókora késedelme a megrendelő BKV-n kérhető számon, ám a kivitelező Swietelsky Vasúttechnika Kft. többletköltség-követelése is túlzó lehet.
Világgazdaság Piactér