Rekord született a Startup Underground idei rendezvényén
A Startup Underground (SUU) idén hatodik alkalommal megrendezett konferenciáján és projektversenyén számos rekord született. Mint Miskolczy Csabától, a program főszervezőjétől megtudtuk, minden eddiginél több, 580 regisztrált résztvevője volt a hazai startup világ legrangosabb rendezvényének. Rekord számban jelentek meg a rendezvényen a kockázati tőkealap-kezelő társaságok képviselői is és minden eddiginél több startup vállalkozás nevezett be a Startup Underground projektversenyébe. Ezúttal újdonság volt, hogy most először tartották a programot egy felsőoktatási intézményben, a Corvinus Egyetemen. Ennek az volt a célja, hogy felhívják a hallgatók figyelmét ötleteik megvalósíthatóságára, a startup vállalkozásokban rejlő lehetőségekre.
Mozgásba lendült Magyarországon a startup világ, amely már eddig is kiváló eredményeket ért el; a jó példák, néhány ilyen vállalkozás nemzetközi sikerei azzal kecsegtetnek, hogy a jövőben még több kiemelkedő innováció születhet ebben az üzleti szegmensben – véli Miskolczy Csaba. Szerinte azok, akik a rendezvényükre eljöttek, mind keresnek, szeretnének vagy akarnak valamit, s könnyen meglehet, hogy a Prezihez és Ustreamhez hasonló, majdani sikervállalkozások képviselői is ott voltak a látogatók között.
Az idei rendezvény fő attrakciója is a startup verseny volt. Összesen 67 projektet neveztek be a pályázatra. Közülük egy befektetői zsűri döntése alapján 10 került be a döntőbe. Végül a versenyt okos gyógyászati eszközeivel a NeoRobot nyerte meg. Mint Juhász Márton kutatásvezető szavaiból kiderült, számukra ezen a rendezvényen nemcsak a verseny volt a fontos, hanem az is, hogy befektetőket találjanak fejlesztő munkájukhoz. Számításaik szerint jelenleg 350 millió forint kockázati tőkére lenne szükségük. A verseny krónikájához tartozik még, hogy a második a ReSoNo hangszennyezettség mérője és a harmadik a Brickflow multimédiás tartalmakkal foglalkozó projektje, míg a közönségdíjas a MiniBrake távirányítású gyerekkerékpár fékező rendszere lett.
A Startup Underground alapvető célja, hogy megismertesse az érdeklődőket az ötlettől az üzleti tervig a vállalkozóvá válás folyamatával, és előmozdítsa a kapcsolatépítést a befektetőkkel. A rendezvényen ezt szolgálta két workshop, több, már befutott start-up vállalkozás bemutatkozása, a befektetők minden korábbinál nagyobb érdeklődése és a nap végén a jól sikerült After Party is.


