A Startup Underground (SUU) idén hatodik alkalommal megrendezett konferenciáján és projektversenyén számos rekord született. Mint Miskolczy Csabától, a program főszervezőjétől megtudtuk, minden eddiginél több, 580 regisztrált résztvevője volt a hazai startup világ legrangosabb rendezvényének. Rekord számban jelentek meg a rendezvényen a kockázati tőkealap-kezelő társaságok képviselői is és minden eddiginél több startup vállalkozás nevezett be a Startup Underground projektversenyébe. Ezúttal újdonság volt, hogy most először tartották a programot egy felsőoktatási intézményben, a Corvinus Egyetemen. Ennek az volt a célja, hogy felhívják a hallgatók figyelmét ötleteik megvalósíthatóságára, a startup vállalkozásokban rejlő lehetőségekre.
Mozgásba lendült Magyarországon a startup világ, amely már eddig is kiváló eredményeket ért el; a jó példák, néhány ilyen vállalkozás nemzetközi sikerei azzal kecsegtetnek, hogy a jövőben még több kiemelkedő innováció születhet ebben az üzleti szegmensben – véli Miskolczy Csaba. Szerinte azok, akik a rendezvényükre eljöttek, mind keresnek, szeretnének vagy akarnak valamit, s könnyen meglehet, hogy a Prezihez és Ustreamhez hasonló, majdani sikervállalkozások képviselői is ott voltak a látogatók között.
Az idei rendezvény fő attrakciója is a startup verseny volt. Összesen 67 projektet neveztek be a pályázatra. Közülük egy befektetői zsűri döntése alapján 10 került be a döntőbe. Végül a versenyt okos gyógyászati eszközeivel a NeoRobot nyerte meg. Mint Juhász Márton kutatásvezető szavaiból kiderült, számukra ezen a rendezvényen nemcsak a verseny volt a fontos, hanem az is, hogy befektetőket találjanak fejlesztő munkájukhoz. Számításaik szerint jelenleg 350 millió forint kockázati tőkére lenne szükségük. A verseny krónikájához tartozik még, hogy a második a ReSoNo hangszennyezettség mérője és a harmadik a Brickflow multimédiás tartalmakkal foglalkozó projektje, míg a közönségdíjas a MiniBrake távirányítású gyerekkerékpár fékező rendszere lett.
A Startup Underground alapvető célja, hogy megismertesse az érdeklődőket az ötlettől az üzleti tervig a vállalkozóvá válás folyamatával, és előmozdítsa a kapcsolatépítést a befektetőkkel. A rendezvényen ezt szolgálta két workshop, több, már befutott start-up vállalkozás bemutatkozása, a befektetők minden korábbinál nagyobb érdeklődése és a nap végén a jól sikerült After Party is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.