Hamarosan új, innovatív kereskedelmi egységgel áll elő az Auchan Magyarország. Az okos értékesítési pont lényege, hogy a vásárló az OkAuchan applikáció segítségével bármikor be tud menni az üzletbe, vásárolhat, fizethet és távozhat. Ez egy olyan kereskedelmi megoldás, amely Nyugat-Európában és a tengerentúlon már egyre nagyobb népszerűségnek örvend, hiszen 24 órában kínál egyszerű és gyors vásárlási lehetőséget. A széles körű vásárlási megoldás hazánkban jól jöhet olyan településeken is, ahol a kisbolt megszűnésével nincs mód helyben vásárolni. Az új Auchan Go tereprendezési munkálatai már elkezdődtek Újbudán, a Bikás park szomszédságában.
Az új üzletformátum mindössze 18 négyzetméteres lesz, 24 órás nyitvatartással. A személyzet nélküli bolt a GDPR-szabályok betartásával, egy mesterségesintelligencia-alapú kamerarendszerrel és súlyérzékelő polcrendszerrel működik majd. Az OkAuchan applikációval lehet majd belépni az üzletbe, és az applikáción keresztül lehet az egész vásárlást intézni.
Az okos értékesítési pont a XI. kerületi Bártfai utca és Vahot utca sarkán fog állni Újbudán.
A tereprendezés már elkezdődött, és a vállalat a bolt felállításán kívül a közvetlen környezetébe fákat és bokrokat is ültet, továbbá felújítja a járdaburkolatot. A kocsikat szikladarabok kihelyezésével igyekeznek távoltartani a természetes környezettől, amibe egyébként a bolt is beleillik fahatású borításával, amit növényekkel futtatnak be. A zöldítést márciusban fogják elvégezni, amikor már engedi az időjárás. Az Auchan Go ESG hatását a fizikális blokk mellőzésével és energiatakarékos megoldásokkal is igyekeznek erősíteni.
A hazánkban újdonságnak számító bolti modell három fő célcsoportra koncentrál, és nekik, illetve a jogszabályi elvárásoknak megfelelően alakítja ki a kínálatot. A parkot és a játszóteret használó családosoknak elsősorban gyerekeknek szánt harapnivalót, kekszeket és frissítőket kínálnak, a sportolóknak izotóniás italokat és energiaszeleteket, a közelben lakóknak pedig alapvető élelmiszereket. Természetesen az ételintoleranciával küzdők is találnak termékeket a választékban.
Alkoholt és korhatárhoz kötött árucikkeket nem árulnak majd, de a kedvelt sajátmárkás termékek itt is megjelennek, ami pluszértéket és exkluzivitást ad az értékesítési pontnak.
„Ez az új formátum az Auchan Magyarország számára is egy pilot, amit majd több helyszínen is ki akarunk próbálni. Ezzel a megoldással az Auchan lesz Magyarországon az egyedüli kereskedelmi lánc, amelynek egyszerre lesz a legkisebb (18 négyzetméter) és legnagyobb (Dunakeszi Auchan 15 ezer négyzetméter) értékesítési pontja az országban. Ez is mutatja, hogy minden vásárlási helyzetre kínálunk megoldást, nyitottak vagyunk az innovatív és vásárlói értéket adó, új formátumokra, és igyekszünk minden igényt kiszolgálni. A koncepció második lépésében e-com átvételi ponttal is tervezzük bővíteni az új üzletünket a többcsatornás modell értelmében” – mondta el Nagy Attila, az Auchan Magyarország értékesítési igazgatója.
Az Auchan Go az albertfalvai Auchan hipermarket támogatásával fog működni, és várhatóan február végén nyit meg.
December elején lezárult az Indotek Group tulajdonszerzése az Auchan Magyarország Kft.-ben. Az ingatlanbefektető a kiskereskedelmi vállalat 47 százalékos tulajdonrésze mellett az Auchan-áruházlánc operatív irányítását is átveszi. Az Auchan Magyarország Kft. és az akvizícióban érintett hazai érdekeltségei mintegy 6 ezer dolgozót foglalkoztatnak, 2023-ban 460 milliárd forint árbevétel mellett 27 milliárd forint EBITDA-t értek el. Az akvizíciót a versenyhatóság már jóváhagyta.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.