Mint arról a Világgazdaság beszámolt, az OM március elején információkat kért az önkormányzatoktól arról, hogy a középfokú tanintézményekben miként emlékeztek meg a kommunista diktatúrák áldozatainak emléknapjáról (VG, 2001. március 8.). Az oktatási tárca helyettes államtitkára, Környei László által szignált "tájékozódó" levélre -- amely nyilvánosságra kerülése után politikai vihart kavart -- március 26-ig mintegy 500-550 intézménytől érkezett visszajelzés, a válaszadás ugyanis nem volt kötelező.
Az eddigi összesítés szerint a válaszok "változatosak", az egy-két mondatos jellemzésektől kezdve a műsor teljes szövegének megküldéséig, amely módszerhez Bátaszék önkormányzata folyamodott. Kiderült: az iskolák öt-hat százaléka tartott külön ünnepséget, míg közel 80 százalékuk osztályfőnöki és történelem-, esetenként magyar- és társadalomismeret-óra keretében tartotta az emléknapot. Ezenkívül az iskolarádióban készített műsort hallgatták osztálykeretben a tanulók, de gyakori volt a filmvetítés -- megnézték A tanú, a Sztálin, a Napló gyermekeimnek című filmeket --, majd az azt követő, megbeszélés útján történő megemlékezés. Néhány esetben az általános iskola felső tagozatos osztályaiban is tartottak megemlékezést. Volt intézmény, amely kiállítást rendezett, és gyakori volt az iskolai faliújságok, tablók készítése; előfordult koszorúzás, valamint a tanulók gyűjtőmunkája a korszakból származó emlékekre vonatkozóan, amelyet közösen kiértékeltek -- olvasható az OM gyorsjelentésében. Ez tartalmazza még azt is, hogy az iskolák a megemlékezéshez felhasználták a tárca "Iskolai emléknapok" című kiadványát is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.