Visszafogott főtervezőt kapott a Dior divatház
Több mint egyéves keresés, több emberrel való egyeztetés és tárgyalás után a múlt héten felszállt a köd: megnevezték a Dior új főtervezőjét.
A botrányos körülmények között elbocsátott extravagáns és excentrikus John Galliano utódja, a negyvennégy éves belga Raf Simons sok mindenben hozhat majd új irányt a márkának. Az általa eddig a Jil Sander tervezőházban és a saját nevével fémjelzett férfiruházati márkájában vitt visszafogottabb, letisztultabb dizájn első pillantásra elüthet a Dior ultranőies vonalától, míg a temperamentumos, kezelhetetlen fellángolások nem jellemzők rá, mint ahogy a sztárság sem: saját antwerpeni stúdiójában sokszor a mai napig ő veszi fel a telefonokat a New York Times beszámolója szerint.
A vezetőváltás tétje nem kicsi: Az LVMH luxusbirodalomhoz tartozó Christian Dior az utóbbi időben a csoport arcává vált. Míg a társmárka Louis Vuitton hozza be a konszern profitjának több mint a felét, a Charlize Theron szereplésével készülő Dior-reklámokból ismerik az emberek az LMVH-t – áll a Reuters elemzésében. Az LMVH az éves beszámolójában megjegyezte azt is, hogy a Dior parfümök keresletében fontos tényező, hogy a vásárlók a márkát összekötik a sokszor 25 ezer dollárnál is drágább haute couture ruhákkal – amelyek viszont a főtervező kézjegyét viselik magukon. „A Dior a fő ékszer az LMVH birodalom koronáján” – összegzett a Vogue magazin divatszerkesztője, Harriett Quick.
A Dior bevétele évről évre növekszik, 2011-ben 1,39 milliárd dollár volt. Jelenleg Ázsiát próbálja meghódítani, nemrégiben nyitott új zászlóshajó üzletet Taipeiben, internetes divatmagazinját pedig most kínai mandarin nyelven is kiadja. Simons júliusban mutatja be első kollekcióját.


