BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Visszafogott főtervezőt kapott a Dior divatház

Több mint egyéves keresés, több emberrel való egyeztetés és tárgyalás után a múlt héten felszállt a köd: megnevezték a Dior új főtervezőjét.

A botrányos körülmények között elbocsátott extravagáns és excentrikus John Galliano utódja, a negyvennégy éves belga Raf Simons sok mindenben hozhat majd új irányt a márkának. Az általa eddig a Jil Sander tervezőházban és a saját nevével fémjelzett férfiruházati márkájában vitt visszafogottabb, letisztultabb dizájn első pillantásra elüthet a Dior ultranőies vonalától, míg a temperamentumos, kezelhetetlen fellángolások nem jellemzők rá, mint ahogy a sztárság sem: saját antwerpeni stúdiójában sokszor a mai napig ő veszi fel a telefonokat a New York Times beszámolója szerint.

A vezetőváltás tétje nem kicsi: Az LVMH luxusbirodalomhoz tartozó Christian Dior az utóbbi időben a csoport arcává vált. Míg a társmárka Louis Vuitton hozza be a konszern profitjának több mint a felét, a Charlize Theron szereplésével készülő Dior-reklámokból ismerik az emberek az LMVH-t – áll a Reuters elemzésében. Az LMVH az éves beszámolójában megjegyezte azt is, hogy a Dior parfümök keresletében fontos tényező, hogy a vásárlók a márkát összekötik a sokszor 25 ezer dollárnál is drágább haute couture ruhákkal – amelyek viszont a főtervező kézjegyét viselik magukon. „A Dior a fő ékszer az LMVH birodalom koronáján” – összegzett a Vogue magazin divatszerkesztője, Harriett Quick.

A Dior bevétele évről évre növekszik, 2011-ben 1,39 milliárd dollár volt. Jelenleg Ázsiát próbálja meghódítani, nemrégiben nyitott új zászlóshajó üzletet Taipeiben, internetes divatmagazinját pedig most kínai mandarin nyelven is kiadja. Simons júliusban mutatja be első kollekcióját.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.