Közélet

Boltbezárások az M3-as vonalán

Az M3-as metró felújítása körüli bizonytalanságok közepette egy dolog valószínű: a területen működő üzletek nem tudnak kinyitni a munkálatok idején.

A BKV egyes esetekben felmondja az M3-as metróvonalon található bérlőkkel kötött szerződést a vonal infrastruktúrájának felújítása miatt – közölte a Világgazdasággal a közlekedési társaság. A BKV Zrt.-nek 55 bérleti szerződése van az M3 metróvonal mentén, az aluljárókban, illetve a peronokon  lévő bérleményekre. Ezekben a szerződésekben megfelelő pontok szabályozzák a rendes, illetve az üzemszerű működés körében történő felmondás lehetőségét.

Az M3-as vonal felújítása és átalakítása során számos jelenlegi bérlemény, illetve annak alapjául szolgáló terület megszűnik, elbontják azokat. Éppen ezért minden egyes érintett bérleti szerződést az abban lévő felmondási feltételek, valamint az adott bérlemény jövőbeni sorsa alapján megvizsgál a BKV, és szükség szerint felmond, illetve szüneteltet. A felújítás három ütemben történik majd. Az elsőben az északi és déli szakaszt, a második ütemben a középső, vagyis a Lehel tér és a Nagyvárad tér közötti szakaszt építik át. Ezért egyidejűleg mindig csak az adott szakaszt és az annak a területén lévő bérlemények egy részét zárják be. A Lehel téri állomáson, a galériaszinten megszűnik a jelenlegi teljes átjárhatóság az új légtechnikai berendezések telepítése miatt.

A teljes vonal összes üzletére ma havonta körülbelül 19,5 millió forint, évente több mint kétszázmillió forint az elérhető bérleti díj, tehát a BKV a lezárások során ennek az arányos részéről lesz kénytelen lemondani. A közlekedési vállalat a felújítás adta keretek között mindent elkövet, hogy a bérlői minél tovább működhessenek, a bezárásból eredő bevételkiesésük minél kisebb legyen – hangsúlyozta a társaság.

A tervek szerint a felújítási munkálatok idén novemberben kezdődnek, és gyakorlatilag már minden feltétel adott, beleértve a 137,5 milliárd forintos uniós forrást. Tarlós István főpolgármester a napokban közölte, hogy már megjelenhet a kivitelezési pályázat, de ez még mindig várat magára. Elképzelhető, hogy a beruházásért felelős BKV arra vár, hogy a fővárosi közgyűlés döntsön azoknak az autóbuszoknak a beszerzéséről, amelyekkel a felújítás alatt szállítanák az utasokat az M3 vonalán. Erről, többszöri halasztás után, rövidesen határoznia kell a közgyűlésnek (lapunk információi szerint legközelebb június 8-án ül össze a testület). Ahhoz, hogy a beruházás a mostani terveknek megfelelően 2019. június végére befejeződjék – körülbelül féléves közbeszerzési pályázati idővel számolva –, a BKV-nak heteken belül meg kell jelentetnie a tendert, különben veszélybe kerül a kitűzött időpont.

M3-as metró boltbezárás
Kapcsolódó cikkek