„Az évente világszinten 167 milliárd euró bevételt generáló kiállítási szektor teljesítménye mostanra 80-90 százalékkal esett vissza. Globálisan az elmaradt üzletkötések okozta bevételkiesés a második negyedév végéig 134,2 milliárd euró.
Ennek ellenére optimista vagyok, hiszen a kiállítási szektor a gazdaság fellendítésében fontos szerepet fog játszani” – mondta a Világgazdaságnak Kai Hattendorf, a Kiállításipar Világszervezetének (UFI) vezérigazgatója. Hozzátette, hogy eleinte a regionális kiállítások visszatérésére lehet számítani. A kiállítások Ázsiában, főként Kínában már május óta újraindultak, Európában mostanra körvonalazódott a visszatérés forgatókönyve, viszont Amerikában az újranyitás még várat magára.
Az UFI célja minél hatékonyabban segíteni a kiállítási szektor újraindulását. Ennek érdekében a szervezet kidolgozott egy kézikönyvet, amely ajánlásokat tartalmaz a kiállításokon a biztonságos körülmények megteremtésére. Ilyenek például a fizikai távolságtartás szabályozása, a valós idejű résztvevők számának kontrollálása, hőmérsékletmérés, fertőtlenítési eljárások. Hattendorf elmondta, a szervezet világszerte azért lobbizik, hogy a döntéshozók figyelmét felhívja rá, a kiállítások nem tömegrendezvények, a résztvevők száma és mozgása kontrollálható. Az UFI a piaci szolgáltatókat – többek között rengeteg a kis-, és középvállalkozást – is képvisel, akik hónapok óta bevétel nélkül maradtak.
A gazdasági helyreállás különböző ütemmel fog zajlani a világ különböző részein.
A szektor a járványhelyzet előtti szintre Európában három-öt éven belül térhet vissza. A Messe Frankfurt, a világ legnagyobb vásárszervező cége 2023-ra várja a 2019-es bevétel visszatérését
– mondta el a UFI vezérigazgatója.
A jövőben a kiállításokon nagyobb fókuszt kapnak a digitális szolgáltatások, amelyek lehetővé teszik, hogy a piaci szereplők az események között is kommunikáljanak. Új piaci szereplők jelennek meg, akik új technológiai szolgáltatásokat kínálnak. A virtuális kiállítások piacára olyan cégek próbálnak lecsapni, mint Alibaba vagy Tencent. Viszont a személyes találkozások és a termékprezentációk szerepe a jövőben is fontos marad.
A teljes interjú a Világgazdaság csütörtöki számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.