Hazaiban erősít a Penny
vg | A Penny kiskereskedelmi áruházlánc nyitott arra, hogy 223 magyarországi üzletében növelje a hazai élelmiszerek arányát, alapvetően a friss zöldség-gyümölcs, tej-, baromfi- és hústermékeket – áll a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) és a kereskedőlánc közös közleményében.
„Célunk, hogy az üzletek polcain elsődlegesen azok a friss és feldolgozott élelmiszerek legyenek megtalálhatók, amelyekből a magyar élelmiszer-gazdaság szereplői megfelelő mennyiséget és minőséget állítanak elő. A koronavírus-járvány okozta körülmények között hatványozott fontosságúvá vált a hazai áruk előnyben részesítése. Ezért hosszú távon is erősíteni kell a hazai előállítók értékesítési lehetőségeit – hangsúlyozta Éder Tamás, a NAK élelmiszeriparért felelős országos alelnöke.
Mártonffy Béla, a NAK Országos Kertészeti és Beszállítóipari Osztályának elnöke szerint a magyar termelők képesek magas színvonalon, folyamatosan jó minőségű zöldséget és gyümölcsöt termelni, el tudják látni a piacot igényes, friss áruval.
„A magyar beszállítóinkkal való együttműködés és a magyar termékek forgalmazása mindig fontos volt számunkra. A járványhelyzetből adódó kihívások arra ösztönöznek bennünket, hogy a Magyarországon működő vállalatok támogatása és a hazai munkahelyek megőrzése érdekében tovább bővítsük a magyar beszállítói hálózatunkat és a jó minőségű magyar termékek arányát a szortimentünkben – mondta Florian Jens Naegele, a Penny Market Kft. vezérigazgatója.
A kamara folyamatosan konzultál a kiskereskedelmi áruházláncokkal, ennek volt újabb mérföldköve a hazánkban 223 üzlettel, három logisztikai központtal rendelkező, közel 4700 munkavállalót foglalkoztató Pennyvel való egyeztetés. Az áruházlánc több mint 2000 terméket tart állandó kínálatban, ennek majdnem a kétharmada magyar beszállítóktól származik.
A Penny húsz országban 15 ezer üzletet működtet.


