A Givenchy francia divatházat többen kritizálták, miután akasztó hurokra formázó nyakláncot viseltek a márka modelljei a párizsi divathéten – írja a BBC. A cikk beszámolója szerint
három modell viselte a kiegészítő arany és ezüst változatát a vasárnapi, 2022-es tavaszi-nyári kollekciók bemutatóján.
Az eset két évvel azután történt, hogy Burberry brit luxusmárka bocsánatot kér egy hurokkal díszítette pulóverért.
A nyaklánc a Givenchy kreatív igazgatója, Matthew Williams első kifutó show-jának része volt, mióta tavaly nyáron csatlakozott a márkához. A Vogue-nak elmondta, hogy a darabok „nagyon-nagyon megmunkáltak és összetettek”, és Josh Smith amerikai művész segített őket elkészíteni, akit a Kaszást ábrázoló festményei ihlettek.
Amikor 2019-ben kirobbant a Burberry-ügy, az egyik modell, Liz Kennedy írt róla egy bejegyzést az Instagramon, többek közt azzal a sorral, hogy: „Az öngyilkosság nem divat”.
A Burberry vezérigazgatója, Marco Gobbetti azt mondta, a márka „mélységesen sajnálja az okozott kellemetlenségeket, érzéketlen ötlet volt, és hibát követtek el”.
A divat világában korábban is számos esetben történtek botrányok, amelyekért a cégeknek bocsánatot kellett kérniük: Katy Perry két darabot is kivett a cipőkínálatából, mert az egyik mintázatát rasszistának találták. A Dolce & Gabbana 2016-ban a tavaszi/nyári kollekciójának egyik darabját „rabszolgaszandálnak” nevezte.
A ruhadarabokra nyomtatott térképről ugyanis lehagyott több vitatott területet is, amely a kínaiak szerint hozzájuk tartozik.
H&M olyan reklámot tett közzé, amelynek rasszista felhangja lett. A cég ugyanis a „Coolest monkey in the jungle” (A dzsungel legmenőbb majma) feliratú ruhadarabját egy színes bőrű kisfiúval reklámozta.
2014-ben a Zara spanyol ruházati áruház internetes portálján seriffruházatként mutatták be a kisgyerekeknek készült, kék-fehér csíkos felsőt, amelynek bal felére nagy sárga csillagot varrtak. A póló mintája a második világháború német lágereibe hurcolt foglyok ruházatára is emlékeztet.