BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A hardverüzletbe is beszállhat a Niantic

Saját kiterjesztettvalóság-eszközön dolgozhat a Pokémon Go játék fejlesztője, a Niantic, a cég vezérigazgatójának Twitter-bejegyzése szerint.

I zgalmas lehetőségeket vetett fel John Hanke, a Niantic vezérigazgatója a napokban megjelent Twitter-posztjában, amelyben egy a cég nevével ellátott szemüveg részlete látszik. A kép ugyan nem mutat túl sokat, de az egyértelmű, hogy nem egy egyszerű szemüvegről van szó, hanem valamilyen eszközről. Ezt erősíti meg a fotóhoz fűzött rövid megjegyzés is, amelyben a cégvezető azt emelte ki, hogy milyen nagy haladást értek el új készülékek létrehozásában. Ezek az információmorzsák arra utalnak, hogy a Pokémon Go játékok fejlesztője valamilyen módon a hardverszegmensben is erősítene. A korábbi beszámolók szerint a Niantic már eddig is működött együtt gyártókkal, azonban most úgy tűnik, saját márkás eszközzel készül piacra lépni. A TechCrunch technológiai portál beszámolója szerint ugyanakkor az is elképzelhető, hogy egy ígéretes startuppal összefogva lepi meg valamivel a piacot. Bár a Pokémon Go játék jellegéből adódóan logikus lenne, ha valamilyen kiterjesztettvalóság- (AR) készülékkel állna elő a társaság, azonban az is elképzelhető, hogy indulásként okosszemüveget dobnak majd piac­ra, és a lencsékbe épített kijelző helyett a képrögzítésre és a hangtovábbításra fókuszálnak majd. A Niantic korábban már bejelentette, hogy a Qualcomm-mal, a világ egyik vezető csipgyártójával azon dolgoznak, hogy kialakítsák az XR, a különböző valóságmegjelenítés mint a kiterjesztett, virtuális és kevert hardverplatformjuk referenciadizájnját.

A játékfejlesztő cég tervei kapcsán további érdekesség, hogy keresik az AR operációs rendszert fejlesztő részlegük vezetőjét. A hirdetés szövege szerint olyan inspiráló vezető jelentkezését várják, aki felügyelné és irányítaná a fejen viselhető kiterjesztettvalóság-kijelzőkhöz (AR HMD – Head Moun­ted Displays) használható operációs rendszer fejlesztését.

A múlt héten jelentette be a Niantic azt is, hogy egy újabb AR-játékkal készül a Nintendóval együttműködve, érkezik majd a Pikmin, márciusban pedig egy koncepciót mutattak be arról, hogyan működne a Pokémon Go a Microsoft HoloLens 2-vel.

Bár a virtuális-, kiterjesztett- és kevertvalóság-megoldások nem számítanak már újdonságnak, és jó pár éve tart a fejlesztésük, igazán nagy piaci áttörést még nem tudtak elérni. Az IDC tavaly novemberi tanulmánya szerint 2020-ban nagyjából 12 milliárd dolláros lehetett az AR- és VR-szoftverek és -hardverek piaca, igaz, a következő években látványos fejlődés várható, így 2024-re már 72,8 milliárd dollárt hozhatnak ezek az eszközök és programok, ami évente átlagosan 54 százalékos bővülésnek felel meg. A kutatócég prognózisa szerint három év múlva az üzleti célú felhasználáson belül a képzésben, az ipari karbantartásban és a kiskereskedelemben használják majd legintenzívebben az AR- és VR-technológiákat, igaz, ez a három szegmens összesen nem egészen 11 milliárd dolláros üzlet lesz. Összehasonlításként: a játékcélú alkalmazás, illetve a szórakozás várhatóan 17,6 milliárd dolláros piac lesz. A legtöbbet hardverre költik, a különböző sisakok és szemüvegek, kijelzők adják a teljes piac kétharmadát, ugyanakkor a szoftverre és szolgáltatásra fordított összeg gyorsabban fog nőni a következő években. Jót tehet a kiterjesztett- és virtuálisvalóság-megoldások térhódításának, hogy a legnagyobb technológiai cégek közül több is dolgozik ilyen eszközökön, a Facebookról már korábban megjelentek ilyen beszámolók, és a közelmúltban az Apple kapcsán is hasonló hírek érkeztek.

Tavaly

12

milliárd dolláros lehetett az AR/VR-piac

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.