A Snap szerdán bejelentette, hogy havi 3,99 dolláros, azaz körülbelül 1500 forintos előfizetési csomagot vezet be a Snapchathez, amely exkluzív tartalmakat és funkciókat nyit meg a legelhivatottabb felhasználóknak.
Azután jelentették be az előfizetést, hogy a vállalat kiábrándító eladási kilátásokat adott a folyó negyedévre, amikor áprilisban közzétette az első negyedéves eredményeket. A Snap pénzügyi igazgatója, Derek Andersen akkor azt mondta, hogy az olyan makrogazdasági körülmények, mint az ellátási lánc zavarai, a munkaerőhiány és az hatással vannak a reklámozásra, a Snap fő bevételi forrásaira – tudhatjuk meg a CNBC cikkéből.
Snapchat+ előfizetés így segíthet a vállalatnak a bevételi források diverzifikálásában, bár a Snapchat termékekért felelős vezető alelnöke, Jacob Andreou azt nyilatkozta a The Verge amerikai hírportálnak, hogy nem számítanak arra, hogy ebből jelentős bevételük származzon.
A Plus szolgáltatás még kiadás előtti, kísérleti és exkluzív funkciókat biztosít az előfizetőknek, mint például a közeli barát megjelölése örökké legjobb barátként (Best Friend Forever), valamint az alkalmazás ikonjának testreszabása. A cég szerint mindezt a Snapchat felhasználók „legszenvedélyesebb tagjainak” szánják.
A közelmúltban más közösségi média platformok is előfizetéses szolgáltatásokat vezettek be. A Twitter 2021-ben bejelentette a Blue-előfizetést, amely havi 2,99 dollárért reklámmentes hozzáférést biztosít más webhelyekhez. A Telegram csevegőalkalmazás pedig a hónapban mutatta be a Telegram Premium szolgáltatását.
A Snapchat+ szerdán indul az Egyesült Államokban, Kanadában, az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Németországban, Ausztráliában, Új-Zélandon, Szaúd-Arábiában és az Egyesült Arab Emírségekben.