BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Rendkívüli: irgalmatlan vámot vet ki Brüsszel a kínai autókra, a BYD is köztük van

Brüsszelben gyorsan döntöttek a kérdésről. Számos elektromosautó-gyártónak megemelték a vámtarifáját. Kína azonnal jelezte, hogy kész a megtorlásra.

Az EU a jövő hónaptól 38,1 százalékos további tarifákat vet ki a Kínából származó elektromos járművekre, ami fokozza a globális kereskedelmi háborút – közölte a Bloomberg. 

BYD New Energy Vehicles Export
Számos elektromosautó-gyártónak megemelték a vámtarifáját. Kína azonnal jelezte, hogy kész a megtorlásra.
Számos elektromosautó-gyártónak megemelték a vámtarifáját. Kína azonnal jelezte, hogy kész a megtorlásra / Fotó: Getty Images

A BYD 17,4 százalék, a Geely 20 százalék, a SAIC pedig 38,1 százalék fizetésére kötelezett.

Az adókulcs hozzáadódik a járművekre érvényes 10 százalékos importvámhoz július 4-től.

A kínai elektromosjármű-gyártókhoz köthető részvények az EU döntése előtt estek a hongkongi tőzsdén. A Geely Automobile Holdings és az XPeng mintegy 8 százalékot esett ezen a héten, míg az iparági vezető BYD 3 százalékot veszített az értékéből.

Habár az Európai Bizottság vizsgálata és intézkedése elsősorban a kínai gyártókat célozza, más nemzetek autógyártóit, például a Teslát is érinti. 

A tarifákat súlyozva emelik,

így az olyan európai gyártók – például a Renault –, amelyek a kínai üzemeikből importálják az autókat, kisebb vámteherrel szembesülhetnek.

Az európai autógyártók tudomásul veszik a döntést

Az European Automobile Manufacturers’ Association (ACEA) tudomásul veszi, hogy az Európai Bizottság a tavaly kezdeményezett szubvencióellenes vizsgálat első megállapításai alapján úgy döntött, hogy ideiglenes kiegyenlítő vámokat vet ki a Kínában gyártott elektromos autók behozatalára.

Az ACEA következetesen megerősítette, hogy a szabad és tisztességes kereskedelem alapvető fontosságú a globálisan versenyképes európai autóipar megteremtéséhez, miközben az egészséges verseny ösztönzi az innovációt és a fogyasztók választási lehetőségeit.

A szabad és tisztességes kereskedelem egyenlő versenyfeltételek biztosítását jelenti minden versenytárs számára, de ez csak egy fontos része a globális versenyképességi kirakós játéknak. „Az európai autóipari ágazatnak mindenekelőtt az elektromobilitás szilárd ipari stratégiájára van szüksége ahhoz, hogy globálisan versenyképes legyen” – jelentette ki Sigrid de Vries, az ACEA főigazgatója. Hozzátette:

Ez a kritikus anyagokhoz és megfizethető energiához való hozzáférés biztosítását, koherens szabályozási keretet, elegendő töltő- és hidrogéntöltő infrastruktúrát, piaci ösztönzőket és még sok minden mást jelent.

A vizsgálat még több hónapig tart, amíg a bizottság eldönti, hogy javasol-e végleges szubvencióellenes intézkedéseket. A tagállamok ezt követően szavaznak majd egy ilyen javaslatról.

Kína megtorlást ígért

Kína jelezte, hogy kész a megtorlásra, és válaszlépéseket tervez a mezőgazdasági termékek és a légi közlekedés területein, valamint a nyugati nagy teljesítményű autók gyártói is nehézségekre számíthatnak a kínai exportjukban. Peking már vizsgálatot indított egyes európai szeszesital-típusok ügyében, ami kifejezetten nagy arányban érintené a francia konyak kínai behozatalát – tájékoztatott a Bloomberg hírügynökség.

Lin Csian, a kínai külügyminisztérium szóvivője protekcionizmusnak minősítette a bizottság szerdai intézkedését, és felszólította az EU-t, hogy tartsa be a kötelezettségvállalását a szabad kereskedelem támogatására. 

Elektromos autók: Brüsszel nemcsak a kínai gyártókat, de az európaiakat is megrövidítheti

Ha az Európai Unió az amerikai ösvényre lép, és magas importvámot vezet be a kínai elektromos autókra, akkor Kína cserébe hasonlóan cselekedhet. Azaz a nagy, európai autógyártók is megszenvedhetik a kereskedelmi összefeszülést, főként a Renault, amely bevételének negyedét a távol-keleti államban szerzi. A kínai elektromos autók egy éve az értékesítés tizedét tették ki az európai közös piacon.

 

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.