Egyre több autógyártó dönt úgy, hogy nem szállít termékeket a az amerikai kereskedőknek. Az elmúlt napokban a Volkswagen, az Infiniti, a Jaguar Land Rover és az Audi, majd most legújabban a Mitsubishi is így határozott. Az okot Donald Trump vámháborújában jelölték meg, a gyártók a gyors, egymásnak ellentmondó bejelentések miatti bizonytalanság következtében inkább kivárnak – írja a Jalopnik.
A japán Mitsubishi arról tájékoztatta a médiát, hogy az Egyesült Államokban száz napra elegendő olyan járműkészlet van, amely még nem esett a büntetővámok alá a behozataluk idején. Ezek nagy része már a kereskedőknél áll, ugyanakkor Trump vámbejelentése után az amerikaiak pánikszerű vásárlásba kezdtek. Azaz a készlet nem biztos, hogy olyan sokáig tart, mint ahogy a gyártó a korábbi vásárlási szokások alapján megbecsülte.
A Mitsubishi autóit Japánban gyártják. Trump az országra 24 százalékos vámot vetett ki, majd 90 napra felfüggesztette a kölcsönös vámokat Kína kivételével, de az általános 10 százalékos, valamint az alumínium-, acél- és autóimportra vonatkozó 25 százalékos vám változatlanul érvényes, amit a Mitsubishinek még be kell dolgoznia az árképzésébe. Igaz, a legfrissebb hírek szerint Trump vizsgálja a három nagy detroiti autógyártó kérését az autóalkatrészekre vonatkozó vámtételek enyhítésére.
A japán autógyártó azokat a fogyasztókat célozza, akik árérzékenyek, és megfizethető járműveket keresnek. A Mitsubishi ehhez az egyes modelleket nagy volumenben gyártja. Az így nyert költséghatékonyság azonban elveszhet a vámon, ami ellehetetlenítheti eddigi üzletpolitikáját.
A legrosszabb esetben Mitsubishi kénytelen lesz teljesen kivonulni az amerikai piacról.
A vállalat számára a magasabb vám különösen nagy nehézséget okoz, mivel az amerikai piac számára kedvezőtlenül alakult az elmúlt időszakban, ráadásul kiszorulhat egy jövőbeni Nissan-fúzióból.
A Hondának az egész Nissan kéne – kútba eshetnek a fúziós tárgyalások
Korábban egyenlő felek fúziójáról volt szó, most azonban a Honda a Nissan egészét bekebelezné, ezért kútba eshet az egész üzlet. A kérdés azonban továbbra is az, hogy mi lesz a megrendült anyagi helyzetű Nissannal, és mit lép az új tervekre a nagytulajdonos Renault.
A Világgazdaság korábban beszámolt arról, hogy a Volkswagen már bejelentette, hogy importdíjakat fog alkalmazni járművein, amelyek az új vámok következményeként emelkedhetnek, míg a Mercedes-Benz és a Volvo a helyi gyártás növelésére összpontosít, hogy elkerülje a magasabb költségeket és a fogyasztói áremelkedést.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.