BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Donald Trump megkegyelmezhet az autógyártóknak, enyhítheti a vámokat

A három nagy detroiti autógyártó már hetek óta lobbizik, hogy enyhítsék az autóalkatrészekre vonatkozó vámtarifát. Donld Trump a médiának arról beszélt, hogy vizsgálja a kérdést, ami nagy könnyebbséget jelentene az érintetteknek.

Donald Trump vizsgálja az importált járművekre és alkatrészekre kivetett vámok alóli lehetséges mentességeket. A politikus így több időt hagyna az autógyártóknak, hogy beindítsák az amerikai termelést – jelentette ki az amerikai elnök az Ovális Irodában újságíróknak.

Trump’s 25% Tariff On Imported Vehicles And Auto Parts To Impact Jobs And Economy Donald Trump megkegyelmezhet az autógyártóknak, enyhítheti a vámokat
Donald Trump 25 százalékos vámtarifát vetett ki az Egyesült Államokba szállított autókra ás alkatrészekre / Fotó: NurPhoto via AFP

Mint ismert, az Egyesült Államok április elejétől kölcsönös vámrendszert vezetett be a világ szinte összes országa és területe ellen, továbbá 25 százalékos vámtarifát vezetett be az összes importált acél- és alumíniumtermékre, valamint az autókra.

Ugyan Donald Trump múlt héten 90 napra felfüggesztette a kölcsönös vámokat Kína kivételével, de az általános 10 százalékos, valamint az alumínium-, acél- és autóimportra vonatkozó 25 százalékos tarifák változatlanul érvényesek mindenkire. Források szerint a három nagy detroiti autógyártó már hetek óta lobbizik, hogy enyhítsék az autóalkatrészekre vonatkozó sápot.

A Ford, a GM és a Stellantis képviselői az egyeztetéseken közölték, hogy hajlandóak vámot fizetni a járművekre és a motorokra, de az alkatrészvámok több milliárd dollárral növelnék a gyártási költségeket. Emiatt kénytelenek lennének elbocsátásokat végrehajtani, ami hátráltatná Trump célját, az amerikai autógyártás újjáépítését.

A Bloomberg emlékeztet: a vámok nemcsak az európai vagy az amerikai cégekre, hanem az amerikai fogyasztókra is hatással vannak, akiknek magasabb árakra és a választék meredek csökkenésére is fel kell készülniük, ha az Egyesült Államoknak nem sikerül alkut kötnie a kereskedelmi partnereivel.

Sorra reagálnak az autógyártók a vámokra

A Volkswagen már bejelentette, hogy importdíjakat fog alkalmazni járművein, amelyek az új vámok következményeként emelkedhetnek, míg a Mercedes-Benz és a Volvo a helyi gyártás növelésére összpontosít, hogy elkerüljék a magasabb költségeket és a fogyasztói áremelkedést.

A Stellantis néhány hétig szünetelteti a munkát a kanadai és a mexikói üzemében, a BMW pedig májusig elsejéig nem hárítja át a vámokat a vásárlókra. A Hyundai szintén változatlanul hagyja az árakat júniusig.

Ellenben a Ferrari azonnal 10 százalékkal drágította meg több modelljét, bár a luxusautókat vásárló dúsgazdagokat vélhetően nem hatja meg az emelés, így az olasz cégnek nincs miért aggódnia.

A Donald Trump által reméltnél sokkal kevesebb folyik majd be a vámokból

Donald Trump szerint a vámok gazdaggá teszik majd az Egyesült Államokat, közgazdászok szerint azonban sokkal kevesebb pénz folyik majd be belőlük az államkasszába, mint a Fehér Ház várja. Márpedig az elnök nagyot vár: állítása szerint a vámháború egy év alatt akár ezermilliárd dollárt hoz.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.