Helyben nyomtatott ruhákban nyaral majd a jövő turistája
N. L. N. | Míg az év elején számos kutatás a turizmus fejlődését prognosztizálta, a koronavírus-járvány felforgatta az egész ágazatot. Immár nemcsak az új technológiák kínálnak megannyi új lehetőséget – és egyben kockázatokat is –, de a vírushoz hasonló váratlan események is folyamatosan alakítják az iparág közelebbi és távolabbi jövőjét. Az Allianz Partners a The World in 2040 című sorozatában megjelent tanulmány az utóbbira természetesen nem tud válaszokat adni, ám a digitalizáció térnyerésével a turizmusban jó eséllyel bekövetkező változásokat górcső alá vette.
A tanulmány szerint a technológia segítségével a jövőben tovább erősödik a trend, hogy magunk intézzük az utazásunkkal kapcsolatos feladatokat. A technológia révén ma már egy virtuális vagy akár valódi szállodai szobába vagy étterembe pillanthatunk be, ami segít a választásban, 2040-re pedig személyes szoftveres asszisztenseink képesek lesznek akár a legbonyolultabb utazásokat is megszervezni.
A technológia a bürokratikus eljárásokat is megváltoztatja, az arcfelismerő rendszerek, a biometrikus azonosítások teljesen elterjedtek lesznek, ezért például a check-in folyamatok automatizáltak lehetnek, s a robotizáció révén akár személyes érintkezés nélkül a szobánkba érkezhetünk, ahová szintén automatizáltan kerülnek a csomagjaink. Már ha kellenek egyáltalán, mert az Allianz víziója szerint akár az is előfordulhat, hogy strandfelszerelésünket előre megküldött adataink alapján személyre szabják, és a nyaralásunk alatt 3D-nyomtatással előállított ruhaneműkben töltjük az időt.
Az utazás is gyorsabb lesz a szupergyors, számítógép irányította vonathálózatoknak köszönhetően, a mostani legnagyobb szennyezők, a tengerjáró hajóhotelek pedig cseppfolyósított földgázzal működnek majd. A légi közlekedésben az várható 2040-re, hogy már lesznek olyanok, akiknek a Föld nem nyújt elegendő látnivalót, ezért valószínű, hogy rendszeresen repülnek majd járatok a Holdra és vissza, hogy az űrből láthassák a Földet.
A mostani világjárvány ugyanakkor rámutatott, hogy a jövőben felértékelődik a biztonság kérdése: egy-egy utazási döntés meghozatala során az anyagi szempontok mellett az egészségügyi biztonsági szempontok is fontossá válnak. Ugyanakkor az ügyfélelvárás itt is a klasszikus trendek meghaladását hozhatja, a biztosítás sem maradhat el a digitalizációs fejlesztések terén – mondja Móri Anikó, az Allianz Hungária Zrt. termékmenedzsere.


