BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Helyben nyomtatott ruhákban nyaral majd a jövő turistája

N. L. N. | Míg az év elején számos kutatás a turizmus fejlődését prognosztizálta, a koronavírus-járvány felforgatta az egész ágazatot. Immár nemcsak az új technológiák kínálnak megannyi új lehetőséget – és egyben kockázatokat is –, de a vírushoz hasonló váratlan események is folyamatosan alakítják az iparág közelebbi és távolabbi jövőjét. Az Allianz Partners a The World in 2040 című sorozatában megjelent tanulmány az utóbbira természetesen nem tud válaszokat adni, ám a digitalizáció térnyerésével a turizmusban jó eséllyel bekövetkező változásokat górcső alá vette.

A tanulmány szerint a technológia segítségével a jövőben tovább erősödik a trend, hogy magunk intézzük az utazásunkkal kapcsolatos feladatokat. A technológia révén ma már egy virtuális vagy akár valódi szállodai szobába vagy étterembe pillanthatunk be, ami segít a választásban, 2040-re pedig személyes szoftveres asszisztenseink képesek lesznek akár a legbonyolultabb utazásokat is megszervezni.

A technológia a bürokratikus eljárásokat is megváltoztatja, az arcfelismerő rendszerek, a biometrikus azonosítások teljesen elterjedtek lesznek, ezért például a check-in folyamatok automatizáltak lehetnek, s a robotizáció révén akár személyes érintkezés nélkül a szobánkba érkezhetünk, ahová szintén automatizáltan kerülnek a csomagjaink. Már ha kellenek egyáltalán, mert az Allianz víziója szerint akár az is előfordulhat, hogy strandfelszerelésünket előre megküldött adataink alapján személyre szabják, és a nyaralásunk alatt 3D-nyomtatással előállított ruhaneműkben töltjük az időt.

Az utazás is gyorsabb lesz a szupergyors, számítógép irányította vonathálózatoknak köszönhetően, a mostani legnagyobb szennyezők, a tengerjáró hajóhotelek pedig cseppfolyósított földgázzal működnek majd. A légi közlekedésben az várható 2040-re, hogy már lesznek olyanok, akiknek a Föld nem nyújt elegendő látnivalót, ezért valószínű, hogy rendszeresen repülnek majd járatok a Holdra és vissza, hogy az űrből láthassák a Földet.

A mostani világjárvány ugyanakkor rámutatott, hogy a jövőben felértékelődik a biztonság kérdése: egy-egy utazási döntés meghozatala során az anyagi szempontok mellett az egészségügyi biztonsági szempontok is fontossá válnak. Ugyanakkor az ügyfélelvárás itt is a klasszikus trendek meghaladását hozhatja, a biztosítás sem maradhat el a digitalizációs fejlesztések terén – mondja Móri Anikó, az Allianz Hungária Zrt. termékmenedzsere.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.