A BMW üzemieredmény-marzsa a tavalyi 2,7 százalékról ebben az évben 6 és 8 százalék közé emelkedik – közölte tegnap az elemzőknek is jókora meglepetést okozva a prémiumautó-gyártó, amely 2020-as éves eredményei mellett arról is beszámolt, hogy az évtized végén bevételei 50 százaléka már az elektromos autók értékesítéséből származik majd. Mini márkájú városi kisautóit például 2030 körül már csak villanymeghajtással fogják gyártani. „Világos menetrendet dolgoztunk ki, miként kovácsoljunk versenyelőnyt az iparág gyors átalakulásából” – mondta Oliver Zipse vezérigazgató, aki szerint a vállalat egyébként nagyon jól elkapta az év elejét, és ezért a tavalyit messze meghaladó nyereségre számít az idén. Zipse derűlátása a befektetőkre is átragadt, dél körül már 4,5 százalékos pluszban, valamivel 84 euró fölött járt a müncheni konszern részvényárfolyama.
A menedzsment tervei szerint 2023-ban már egytucatnyi, kizárólag akkumulátorral működő BMW modell közül választhatnak majd a vevők. Az előzetes számok szerint 2025-ben kétmillió, 2030-ban pedig már tízmillió e-BMW fut az utakon. Még abban az évben egy modellváltást hajtanak végre, amelynek eredményeként megjelenik a piacon a „New Class” család. Nem mellékesen 2025-ben kezdi meg a termelést a konszern debreceni telephelye is az elektromos gépkocsikhoz tervezett padlólemezek előállításával. Így a hazai üzem már a modellváltás évében kapcsolódhat a jövő technológiájához. Amennyire csak lehetséges, újrahasznosított anyagokból állítják majd elő az autókat, és mind több bevételre tesznek szert az egyre bővülő digitális funkciók beépítésével. Zipse szerint a BMW gyártja majd a legzöldebb autókat világszerte.
Az előző évet a vártnál sikeresebben záró bajor cégcsoport – amelyet eddig a globális csiphiány sem hátráltatott – a közeljövőt illetően is tartogatott néhány jó hírt, hiszen az i4 elektromos szedán sorozatgyártását már az idén, az eredetileg tervezettnél három hónappal korábban kezdik meg Münchenben, és hamarabb kerül sor az új operációs rendszer telepítésére az elektromos iX SUV-okba is. A cél az, hogy az év végéig létrehozzák a világ legnagyobb, műholdról (over-the-air) frissíthető szoftverrendszerrel ellátott autóflottáját.
Összességében 2020-ban a BMW forgalma 5 százalékkal, 99 milliárd euróra romlott, az adózás utáni profit 23 százalékkal, 3,9 milliárd euróra zuhant, az egy részvényre jutó nyeresége pedig 5,73 eurót tett ki. A cég egy hete közölte, hogy az osztalékot 60 centtel, 1,9 euróra csökkenti.
Féktávolságon belülre ért a Stellantis
Februárban 771,5 ezer új autót értékesítettek az Európai Unióban, 19,3 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál, ráadásul akkor a szökőnap miatt még több idő volt nézelődni a szalonokban. A négy meghatározó piac közül a német 19, a francia 21, az olasz 12, míg a spanyol 38 százalékkal zsugorodott. Bővülést csak az íreknél és a svédeknél mértek (4,9, illetve 5,3 százalék). A gyártók versenyében a Volkswagennek már sűrűn kell hátrapillantania, mert a Fiat Chrysler és a Peugeot S. A. egyesülésével létrejött Stellantis féktávolságon belülre került. Az előbbi 199,1 ezer, az utóbbi 188,5 ezer járművet adott el, ez 17,4, illetve 21,7 százalékos éves visszaesés. Ketten együtt az uniós piac 50,2 százalékát tudják a magukénak. A BMW csoport 50,5 ezres forgalma 9,1 százalékos visszaesés. A bajorok 6,5 százalékos piaci részesedésükkel őrzik ötödik helyüket az Európai Unióban. | K. B.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.