Durván elszállt a Wizz Air üzemi vesztesége, amely másfélszeresére, 

214 millió euróra nőtt üzleti évének decemberrel zárult harmadik negyedében.

A fapados légitársaság adózott eredménye 130 százalékos romlással 267 millió euróra ugrott a negyedévben – természetesen mínuszban. A légitársaság vezetése kitekintésében a veszteség enyhe lefaragását ígérte a folyó negyedévre. A forgalom eközben jelentősen nőtt, igaz a vetítési alap, a pandémia első évének karácsonyi szezonja igen alacsony volt, így azt nem volt nehéz felülmúlni. 

A Wizz Air a tárgyidőszakban a 7,787 millió utast szállított, szemben az egy évvel korábbi 2,268 millióval. Bevétele 172 százalékkal nőtt, elérve a 408,4 millió eurót.

Fotó: Kurucz Árpád / Magyar Nemzet

Flottáját az új, költséghatékonyan üzemeltethető Airbusok beszerzésével egy év alatt 137-ről 150-re bővítette. 

Járatainak kapacitáskihasználtsága 14 százalékponttal 77,1 százalékra javult javult, ami még nagyon messze van a pandémiát megelőző sikerév jócskán 90 százalék feletti mutatójától. Váradi József vezérigazgató a gyorsjelentéshez fűzött kommentárjában arról szólt, hogy a Wizz Air a negyedévben folytatta a fellendülést, és az omikron vírusváltozat megjelenése ellenére jóval meghaladta a 2019-es utas- és kapacitásszinteket az ünnepi utazási csúcsidőszakban. 

Az utazási korlátozások továbbra is befolyásolták a keresletet, eközben azonban a cég menedzsmentje folytatta a munkaerő, a flotta, a bázisok és az útvonalak bővítését, hogy 2022 késő tavaszára elérhesse a teljes kihasználtságot és visszatérjen a pandémiát megelőző időszak egészséges költségszerkezetéhez. A három hónap alatt főként olaszországi terjeszkedésükkel voltak elfoglalva, új bázist létesítettek Rómában, Velencében és Nápolyban, azaz a legforgalmasabb itáliai turisztikai csomópontokban. Meglévő bázisaik közül nyolcat pedig bővítettek.

Váradi aláhúzta, hogy 

a légitársaság likviditása továbbra is erős, az üzleti negyedévet 1,4 milliárd euró szabad cash flow-val zárták. 

Likviditási helyzetük megerősítésére a Wizz Air egy hete félmilliárd eurós kötvénykibocsátást hajtott végre, a papírok 2026-ban járnak majd le, és egy százalékos éves kamatot fizetnek. A diszkont-légitársaság a befolyó pénzt általános üzleti célokra költi, illetve ebből rendezi a Bank of Englandnél fennálló 300 millió fontos tartozását, ezt az összeget a koronavírus-járvány kirobbanásakor gyorssegélyként vette fel. Megfigyelők szerint a fapados légitársaság igyekszik kedvező forráshoz jutni dinamikus növekedési terveinek valóra váltásához. A Wizz Air vezérigazgatója akkor kedvezőnek nevezte a feltételeket, utalva arra, hogy ez a második kibocsátás még a tavalyi ajánlatuknál is kedvezőbb, a friss forrásból a légitársaság növekedési stratégiájának végrehajtását finanszírozzák.

Váradi a harmadik üzleti negyedév nagy eredményei közé sorolja azt az Airbusszal novemberben megkötött, 196 gép leszállításáról szóló szerződés aláírását, amelynek köszönhetően garantálható, hogy az évtized végére a Wizz Air repülőflottája elérje az 500 darabot, ezzel megerősítse a helyét az európai fapados légitársaságok élmezőnyében és növelje piaci részesedését.