A megújult menüajánlatok és az áremelkedések támogatták a McDonald’s tavalyi negyedik negyedéves eladásait az Egyesült Államokban. Kedden a tengerentúli nyitás előtt jelentett a hamburgeróriás, 1,9 milliárd dolláros profitról számolva be, ami 16 százalékos növekedés éves alapon. Az egyszeri tételekkel korrigált, egy részvényre jutó eredmény (EPS) 2,59 dollár lett, míg a FactSet által megkérdezett elemzők 2,45 dollárt vártak. A negyedik negyedévben a McDonald’s 5,93 milliárd dolláros árbevételt ért el, ami meghaladja az elemzők 5,73 milliárd dolláros várakozását. Bár a bevétel 1 százalékkal csökkent az egy évvel korábbihoz képest, ám az árfolyam-ingadozásokkal korrigálva 5 százalékos növekedést mutat. A árfolyama csaknem 2 százalékot esett az amerikai nyitás előtti kereskedésben.
A menedzsment szerint az áremelkedések és az olyan promóciók, mint például a Cactus Plant Flea Market Box figurák vagy a rajongók által kedvelt felnőtt Happy Meals menük, továbbá az élelmiszer-elvitel, az értékesítés több mint 10 százalékos növekedését eredményezték az Egyesült Államokban. Chris Kempczinski vezérigazgató hangsúlyozta, hogy
a McDonald’s márka erős, s a vállalat az új éttermek megnyitására összpontosít,
míg az inflációs kihívásra a hatékonyság növelésével válaszol a gyorsétteremlánc. A személyzeti értékelés is része a költségmegtakarításoknak. A McDonald’s decemberben megkezdte egy csak elvitelre szolgáló egység tesztelését a texasi Fort Worth mellett.
Itt nincsenek ülőhelyek, és futószalagon adják ki az ételeket.
A McDonald’s egyes versenytársai, mint a Carrols Restaurant vagy a Wendy’s, a hónap elején az elemzői várakozásokat felülmúló negyedik negyedéves becslésekről számoltak be. Mindkét lánc az eladások legalább 6 százalékos növekedését becsülte a tavalyi negyedik negyedévre.
Az anyacégénél is jóval dinamikusabb profitbővülésről számolt be ma reggel
a McDonald’s India franchise tulajdonosa, a Westlife Foodworld, amely 74 százalékkal növelte nyereségét,
a hírre a cég részvényei 6 százalékot pattantak. A nyugat- és dél-indiai McDonald’s-franchise birtokosa a decemberi negyedévben 363,5 millió rúpia (4,43 millió dollár) adózás utáni konszolidált nettó eredményről számolt be, szemben az egy évvel korábbi 208,2 millió rúpiával. A Westlife részvényei tavaly 40 százalékot raliztak.