Az egyik legnagyobb kínai online kereskedelmi szolgáltató, a kínai Pinduoduo (PDD) Temu nevű piactere elindult Franciaországban, Olaszországban, Németországban, Hollandiában, Spanyolországban és az Egyesült Királyságban. Arról nincs információ, hogy más európai országokban, így Magyarországon mikor rajtol el a platform, ha erre egyáltalán sor kerül a közeljövőben.

This photo illustration shows the Temu app in the App Store reflected in videos of Temu consumers, in Washington, DC, on February 23, 2023. (Photo by Stefani Reynolds / AFP)
US-CHINA-TECHNOLOGY-ECONOMY-SHOPPING-APP
Fotó: AFP

A PDD az első határokon átnyúló terjeszkedése során szeptemberben tört be az Egyesült Államokba Temu nevű piacterével. Az idén februárban Kanadában, a múlt hónapban pedig Ausztráliában és Új-Zélandon is megjelent, így 10 országban van jelen. A 2015-ben alapított Pinduoduo egyike azon kevés kínai cégnek, amelynek a részvényeivel csak az Egyesült Államokban kereskednek, és nagyjából 13 százalékot birtokol a távol-keleti ország online kiskereskedelmében – írja a South Morning China Post.

A PDD viszonylag későn lépett be a kínai internetes kiskereskedelmi piacra, de ez nem akadályozta meg abban, hogy a világ egyik leggyorsabban növekvő technológiai vállalata legyen. A távol-keleti országban több száz milliós aktív felhasználói bázist épített ki újszerű módszerekkel: ennek során csoportos vásárlásra biztatták a fogyasztókat, akik barátokat toborozhatnak a kedvezményes vásárláshoz. Kezdetben gyümölcsöket, zöldségeket lehetett farmerektől vásárolni, mostanában a bútoroktól a ruhákon át az írószerekig jó néhány terméket lehet kapni kedvező áron. 

 

A külföldi terjeszkedést nem veszik félvállról, februárban a Temu 30 másodperces, Vásárolj mint egy milliárdos (Shop Like a Billionaire) nevű reklámját a Super Bowl alatt sugározták. Az első negyedévében a Temu megőrizte kezdeti lendületét, az okostelefonos alkalmazását 19 millióan töltötték le a január–márciusi időszakban, szeptemberi indulása óta pedig 33 millióan a Sensor Tower szerint.

A SoftBank kiszáll az Alibabából

A főként technológiai cégekbe befektető japán holding, a SoftBank eladta az Alibaba részvényeinek szinte teljes fennmaradó részét, amivel korlátozza a Kínában való kitettségét és pénzhez jut. A Softbank egykor a kínai techóriás 34 százalékát is birtokolta.