BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Európában is megjelent az Amazon és az AliExpress kihívója

A kínai Pinduoduo tavaly szeptemberben kezdte meg terjeszkedését az Egyesült Államokban Temu nevű piacterével, most pedig több európai országban is megjelent. A cég későn lépett be a kínai internetes kiskereskedelmi piacra, ennek ellenére a világ egyik leggyorsabban növekvő technológiai vállalata lett.

Az egyik legnagyobb kínai online kereskedelmi szolgáltató, a kínai Pinduoduo (PDD) Temu nevű piactere elindult Franciaországban, Olaszországban, Németországban, Hollandiában, Spanyolországban és az Egyesült Királyságban. Arról nincs információ, hogy más európai országokban, így Magyarországon mikor rajtol el a platform, ha erre egyáltalán sor kerül a közeljövőben.

This photo illustration shows the Temu app in the App Store reflected in videos of Temu consumers, in Washington, DC, on February 23, 2023. (Photo by Stefani Reynolds / AFP)
US-CHINA-TECHNOLOGY-ECONOMY-SHOPPING-APP
Fotó: AFP

A PDD az első határokon átnyúló terjeszkedése során szeptemberben tört be az Egyesült Államokba Temu nevű piacterével. Az idén februárban Kanadában, a múlt hónapban pedig Ausztráliában és Új-Zélandon is megjelent, így 10 országban van jelen. A 2015-ben alapított Pinduoduo egyike azon kevés kínai cégnek, amelynek a részvényeivel csak az Egyesült Államokban kereskednek, és nagyjából 13 százalékot birtokol a távol-keleti ország online kiskereskedelmében – írja a South Morning China Post.

A PDD viszonylag későn lépett be a kínai internetes kiskereskedelmi piacra, de ez nem akadályozta meg abban, hogy a világ egyik leggyorsabban növekvő technológiai vállalata legyen. A távol-keleti országban több száz milliós aktív felhasználói bázist épített ki újszerű módszerekkel: ennek során csoportos vásárlásra biztatták a fogyasztókat, akik barátokat toborozhatnak a kedvezményes vásárláshoz. Kezdetben gyümölcsöket, zöldségeket lehetett farmerektől vásárolni, mostanában a bútoroktól a ruhákon át az írószerekig jó néhány terméket lehet kapni kedvező áron. 

 

A külföldi terjeszkedést nem veszik félvállról, februárban a Temu 30 másodperces, Vásárolj mint egy milliárdos (Shop Like a Billionaire) nevű reklámját a Super Bowl alatt sugározták. Az első negyedévében a Temu megőrizte kezdeti lendületét, az okostelefonos alkalmazását 19 millióan töltötték le a január–márciusi időszakban, szeptemberi indulása óta pedig 33 millióan a Sensor Tower szerint.

A SoftBank kiszáll az Alibabából

A főként technológiai cégekbe befektető japán holding, a SoftBank eladta az Alibaba részvényeinek szinte teljes fennmaradó részét, amivel korlátozza a Kínában való kitettségét és pénzhez jut. A Softbank egykor a kínai techóriás 34 százalékát is birtokolta. 

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.