Mint ismert, cége csak a Model 3-ast és a Model Y-t gyártja a sanghaji Gigafactoryjában, melynek kapacitását már évi egymillió darabra növelte. A vasárnapi bejelentés szerint az induló áron nem változtatnak, azaz a korábbi áron fejlettebb technikához jutnak a kínai vásárlók és azon távol-keleti országok vásárlói, akikhez innen exportálja a Tesla a járműveit – írja a Bloomberg.

Azért csodát nem érdemes várni a technikai megújításról, a Teslának a WeChat kínai közösségi oldalon közzétett bejelentése alapján. Amit nevesítenek, a „nem sokkal” javuló gyorsulás, amely a százas tempóra már 5,9 másodperc alatt repíti a járművet, a megújult kerékdizájn, amivel a látszatra adnak, valamint a kísérő, kisegítő fényforrások, amelyek egyszerre szolgálják a kényelmet és a biztonságot.
Az alapmodell induló ára továbbra is 263 900 jüan, átszámítva 13,33 millió forint marad
a bejegyzés szerint. Magyarországon vastagabban fog a Tesla ceruzája, a fapados modell is 20,1 millió forintba kerül jelenleg. Arról nem esett szól, hogy az idén Európában a legnagyobb darabszámban eladott Model Y frissített változata mikortól válik elérhetővé a kontinensen. Mint ismert, a Tesla németországi, a Berlin melletti Grünheidében lévő új Gigafactoryja is ezt a modellt gyártja.
A Model Y kínálatának felfrissítése már igen időszerű volt, főleg azután, hogy a legfőbb kínai rivális, a magyar piacon rögtön két márkakereskedésével hamarosan elstartoló BYD az idén már 3 millió új generációs, azaz tisztán elektromos, valamint tölthető hidrid (NEV) autót tervez értékesíteni.
A harmadik hajtás, a hidrogéncella még nem szerepel az amerikai befektetőlegenda, Warren Buffett résztulajdonában lévő és Magyarországon is gyártóbázissal rendelkező BYD kínálatában. Kínában még nem ér ugyan a Tesla nyomába, de a Nio, a Li Auto és az Xpeng modern és egyre kifinomultabb technikai megoldásokat tartalmazó modelljei egyre keresettebbek a kínai vastagabb pénztárcájú vásárlók körében.

A Tesla a szerényebb anyagi lehetőségekkel bíró vásárlókra gondolva szeptemberben megújította a Model 3 szedánt, elegánsabb külsővel és nagyobb hatótávolsággal vértezve fel, miközben a prémium kategóriás járműveinek (Model S és Model X) árát is csökkentette az eladások fellendítése érdekében.