Kezdenek magukhoz térni az amerikaiak az inflációs sokkból és már ismét telik nekik a drágább, minőségi szeszes italokra. Olyanokra például, mint amilyeneket a francia Rémy Cointreau gyárt. Erre hívta fel a figyelmet a társaság vezérigazgatója, Eric Vallat, aki versenytársaikhoz hasonlóan az utóbbi években a megcsappant kínai és észak-amerikai fogyasztásra vezette vissza cége vártnál gyengébb pénzügyi eredményeit.
Vallat pozitív üzenete azután érkezett, hogy a Rémy Cointreau árfolyama 6 százalékot esett a jövő márciussal véget érő üzleti évre előrejelzett, a vártnál gyengébb bevételi adatok kapcsán. A Rémy Cointreau vezére kijelentéseivel 6,3 százalékos pluszba hozta fel az idén már 46 százalékkal zuhant árfolyamot.
Az első fél év lehangoló számai mögött álló tendenciákat Vallat részletesen kibontotta a gyorsjelentés publikálását követő elemzői tájékoztatón. elmondta, hogy az amerikai piac megdolgozása már folyamatban van, az ottani marketingkampányuk arca az Usher nevű népszerű énekes lesz, tárgya pedig a Rémy Martin konyak és annak pezsgőváltozata.
Konyakjaink értékesítése máris felfutóban van az Egyesült Államokban, helyzetünk stabilizálódott
– osztotta meg a jó hírt hallgatóival Vallat. Riválisaival ellentétben a Rémy Cointreau a történelmi magasságokba emelkedett infláció miatt drasztikusan visszaesett forgalmát nem árcsökkentésekkel próbálta kompenzálni, inkább költségeinek csökkentéssel kerülte el haszonkulcsának látványos erózióját.
A folyó üzleti év azonban még mindig nem lesz az igazi, a bevételek 18 százalékos visszaesésével számol a vállalat,
szemben a Bloomberg 11,8 százalékos csökkenést toleráló elemzői konszenzusával.
A francia konyakgyártóknál a vámkérdés hatványozottan jelentkezik. A Rémy Cointreau folyó üzleti évére a kínai fenyegetés – amíg be nem váltják – nem lesz jelentős hatással Vallat szerint, ám ha a kínai elektromos autókra novemberben öt évre bevezetett, 35,3 százalékig terjedő, sávosan megállapított büntetővámra ellenintézkedéseként a kínaiak valóban megsarcolják többi között az unióból származó minőségi szeszes italokat, az új helyzetet teremt.
Akkor átértékelik a teendőket, ahogy azt a Martell konyakjáról ismert Pernod Ricard is teszi. Megoldást, a költségek csökkentését hozhatja például a közvetlen értékesítés további felfuttatása. A Rémy Cointreau itt jó úton jár, a kínai eladások negyedét már online bonyolítják le.
Vám még nincs, de a brandyt importálóknak ideiglenesen a vámérték több mint 30 százalékát elérő biztosítékot kell letenniük. Erre válaszul az LVMH csoporthoz tartozó Hennessy azt tervezi, hogy Kínában nyit palackozót, hogy helyi vállalkozásként mentesüljön a szankciók alól.
A francia brandy kínai exportja tavaly elérte az 1,7 milliárd dollárt, és a brandyimport 99 százalékát tette ki. Az EU a Kereskedelmi Világszervezet (WTO) elé vitte a kínaiak eljárását, az ügyben egyhamar aligha születik döntés.
Kínával szemben az amerikai közelgő vámemelés terhei sokkal könnyebben kigazdálkodhatók, Eric Vallat szerint a Donald Trump hivatalba lépését követően az uniós importra kivetendő egységes 10 százalékos vám „nem komoly tétel”. A Rémy Cointreau szeptemberrel zárult üzleti félévében
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.