VERSENY Sikert hozott a digitális terület is

Szeptemberben is piacvezető volt a TV2 csoport

PR

A TV2 csoport jelentős előnnyel zárta a szeptembert: 24,6 százalékos közönségarányt ért el, míg az RTL Magyarországra 22,1 százalék jutott a 18–59 éves lakosság körében. A TV2 csoport kábelportfóliójára együtt 15,6 százalékos közönségarány jutott, vagyis a csoport ebből a szempontból is fölénnyel zárta a hónapot az RTL Magyarország kábelcsatornáinak 13 százalékos mutatójával összevetve az említett korosztályban, az egész napra vonatkozó Live + As Live adatok alapján.

Szeptemberben a TV2 is igen jó hónapot zárt, elérve az idei eddigi legmagasabb, 9 százalékos közönségarányát a 18–59 éves korosztályban. A kimagasló eredményhez nagyban hozzájárultak az ősszel újonnan indult, saját gyártású műsorok: a Sztárban Sztár leszek!, az Ázsia Expressz 2., a Kapd el, ha tudsz!, továbbá a már jól ismert infotainment műsorok: a Tények és a Tények Plusz.

A vasárnap esték szeptemberben rendre a Sztárban Sztár leszek! adásainak kiugró győzelmével zárultak: egy-egy adása átlagosan 912 ezer nézőt ért el a 18–59 éves korosztályban, a közönségaránya pedig átlagosan csaknem 7 százalékponttal volt magasabb (20,3 százalék SHR) az eddigi öt adásával, mint a konkurens kereskedelmi csatorna azonos idősávban futó programjai (Híradó, Házasodna a gazda, Jófiúk a Sztárban Sztár leszek! idősávjában: 13,4 százalék SHR, szeptember öt vasárnapjának átlaga alapján, 18–59, Live + As Live adat).

A Sztárban Sztár leszek! …a javából szombat esti adásai is jól szerepeltek, közönségarány alapján mind a négy szombaton nyerték a saját idősávjukat a konkurenssel szemben a 18–59 évesek körében. (A műsor idősávjának átlaga a négy szombat alapján: 12,5 százalék SHR, az RTL Klub azonos idősávja: 10,7 százalék SHR.)

A vasárnap esték sikeréhez az Ázsia Expressz 2. különkiadásai is nagyban hozzájárultak, hiszen a heti versenyt összefoglaló epizódok közönségarány és az egy percre jutó átlagos nézőszám (AMR) szempontjából is magasan felülmúlták a vele szemben futó Jófiúk és Love Island műsorokat a 18–59 éves korosztályban a hónap mind az öt vasárnapján (Ázsia Expressz 2. vasárnapi különkiadásainak átlaga: AMR: 284 040 fő, 13 százalék SHR; RTL Klub azonos idősávja: AMR: 227 994 fő, 10,4 százalék SHR).

A Mozi+ továbbra is őrzi előkelő helyét a kábelcsatornák rangsorában a második legnézettebb magyar nyelvű filmcsatornaként. A szeptemberi főszezont a Mozi+ is kiemelkedően zárta az erős versenyben: főműsoridőben 4,2 százalékos közönségarányával az idei második legmagasabb havi eredményét érte el a januári 4,4 százalékos SHR-százaléka után. A főműsoridőben sugárzott filmjei közül a Halálos iramban 7. epizódja 8,6 százalékos, a Jurassic World pedig 7,2 százalékos, azaz kiemelkedő közönségarányt ért el a vizsgált korcsoportban.

Szintén sikerrel futnak a Moziverzumon szerda este 9 óra után a Para Szerda horrorklasszikusai, amelyek közül a Sikoly 4. szeptember 25-én 2,5 százalékos, a Fűrész 5. szeptember 4-én 1,8 százalékos közönségarányt ért el.

A TV2 csoport sportcsatornáin a nagy futballbajnokságok élő közvetítései is kiemelkedő sikereket hoztak. A Spíler2 TV-n a hónap legnézettebb sportműsora a Bajnokok Ligája szeptember 18-án este főműsoridőben élőben sugárzott Paris Saint-Germain – Real Madrid mérkőzése volt (4,3 százalék SHR), amelyet a spanyol bajnokság, a LaLiga szeptember 28-i, esti Atlético de Madrid – Real Madrid élő közvetítése követett (3,6 százalék SHR). A Spíler1 TV legnézettebb szeptemberi sportműsora az angol bajnokság, a Premier League szeptember 30-i Manchester United – Arsenal mérkőzése volt (3,0 százalék SHR), amelyet szintén élőben láthattak a nézők.

A TV2 csoport digitális területen is sikeres hónapot zárt: szeptember 1–30. között a valós felhasználói (RU) adatok alapján 23 napon volt piacvezető.

Az éjjel ma véget ér, vagy folytatódik

Az Eb szereplés kiharcolása új lendületet adhat a magyar labdarúgásnak. Kérdés, tudunk-e élni vele.

Lecsapnak a csalóka webáruházakra

Fokozottan ellenőrzik a webáruházakat az év végi ünnepi időszakban – közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium.
Világgazdaság Piactér