BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hungarikumok: világhír, de csak itthon

Aligha számíthatnak rövid távon világhírre a hagyományos magyar élelmiszerek. A gyártók leginkább a prémium termékek alacsony gyártási volumenével, illetve a közösségi marketing hiányával magyarázzák azt, hogy a határokon túl többnyire rendkívül kis körben forgalmazott termékek nem tudnak betörni a szélesebb piacokra.

Problémát jelentenek ugyanakkor a hazai cégek és az élelmiszerek piacbővítését támogató Agrármarketing Centrum szűkös forrásai is, jóllehet Németországban vagy az egykori KGST-tagoknál nem is számítanak ismeretlennek a magyar termékek. A hagyományos exportterméknek számító tokaji segítséget keres, hogy újabb külpiacokra léphessen.

A pálinka viszont egyelőre a hazai fogyasztók körében hódít, a gyártók mindössze termékeik néhány százalékát exportálják. Ugyanakkor az ital „sokfélesége” is akadálya annak, hogy kilépjen a legnépszerűbb égetett szeszes italok árnyékából.

A hazai gasztronómia sikertörténeteként elkönyvelt mangalica is ritka ínyencfalatnak számít, így forgalma is minimális, ám a szegmens szereplői úgy látják, ez nem is feltétlenül baj. A termék exkluzivitását venné el, ha a 45-50 ezer tonnás éves keresletet túlteljesítve többlet keletkezne a piacon.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

A témáról szóló jegyzet itt olvasható

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.