A világ modern kori ipari forradalmát meghatározó cégei egyre-másra hozzák létre nagyobbnál-nagyobb beruházásaikat Magyarországon, mert bíznak az országban és a magyar emberek szorgalmában, munkaszeretetében – hangsúlyozta Szijjártó Péter.
A fejlesztés eredményeként évente 150 ezer nyolcsebességes automata sebességváltó készülhet itt, ám ez a kapacitás a tervek szerint néhány éven belül 500 ezerre emelkedik – mondta a miniszter.

Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter (j) és Michael Hankel, a ZF csoport alelnöke (b) jelképesen elindítja a ZF Hungária Kft. új gyártóüzemét
Fotó: MTI/Komka Péter
A ZF Hungária Kft. jelenleg 1265 alkalmazottat foglalkoztat, ám a dolgozói létszámmal együtt a jelenleg 45 százalékos arányt képviselő magyar beszállítói kör megrendelései is bővülnek, tovább erősítve ezeket a vállalkozásokat és újabb munkahelyeket teremtve a régióban – fűzte hozzá.
A miniszter jelezte: a magyar gazdaság exportorientált, a kivitel terén elért sikerei meghatározzák az egész nemzetgazdaság sikerét. Az elmúlt évben az ország történetében először lépte át az export a 100 milliárd eurós határt és ez a mutató 2018 első fél évében is jelentős növekedést mutat.
Kereskedelmi forgalmunk Németországgal ugyancsak rekordot döntött tavaly és idén januártól június végéig 28 milliárd eurót meghaladva újabb 7 százalékos bővülést mutat. A kedvező trend fenntartásához a ZF most átadott beruházása is hozzájárul – jegyezte meg.
Szijjártó Péter kitért arra is: új világrend kezd kialakulni, világkereskedelmi háború körvonalazódik és digitális forradalom zajlik. Ez új gazdasági versenyhelyzetet teremt országok és vállalatok számára egyaránt.
Az újkori ipari forradalmat az az autóipar vezérli, mely a magyar gazdaság gerincoszlopa, ezért fontos, hogy minél több ilyen beruházásért folyó versenyben sikeresek legyünk
– fogalmazott.

Automata sebességváltó készül a ZF Hungária Kft. új gyártócsarnokában
Fotó: MTI/Komka Péter
Emlékeztetett: a kormány ezért vezette be Európa legalacsonyabb egykulcsos adóit és legrugalmasabb munkajogi szabályozását, alakította át a közép- és felsőfokú oktatás rendszerét és az ország politikai stabilitása, valamint az ebből eredő kiszámíthatóság is pozitívan befolyásolja a befektetők döntését.
Az autóipar teljesítményéről szólva közölte:
A tartós bővülés garanciáiként említette a miniszter, hogy az Audi nemrégiben Magyarországon kezdte el gyártani elektromos erőforrásait, néhány hete letették a második Mercedes gyár alapkövét Kecskeméten, a BMW Debrecenben építi fel új gyárát és új motorjainak gyártásához a Peugeot is Magyarországot, a szentgotthárdi gyárat választotta. Michael Hankel, a ZF csoport alelnöke a másfél év alatt megvalósult beruházás jelentőségét méltatva hangsúlyozta: azért döntöttek Eger mellett, mert az itt dolgozóknak komoly tapasztalata van a sebességváltó gyártásban és emellett a város, valamint a térség infrastrukturális adottságai is kedvezőek.
A ZF a világ egyik legnagyobb autóipari beszállítója a hajtáslánc és futómű technológia, valamint az aktív és passzív biztonsági technológiák terén. A vállalatcsoport 40 országban, 230 telephelyen, mintegy 146 ezer munkavállalót foglalkoztat. Tavaly 36,4 millió euró árbevételt ért el. Éves bevételének több mint 6 százalékát fordítja kutatás-fejlesztésre.