Több hónapos szünet után ismét tárgyalásokat kezdeményezett a holland KLM légitársaság az Alitaliával -- szivárogtatták ki olasz, s erősítették meg holland kormánykörökből. (A két társaság viszont egyaránt cáfolta a hírt. A forrás szerint a felek egy lehetséges légiszövetségről egyeztetnek, ám az egyelőre partner nélküli Alitalia inkább egy kereskedelmi megállapodást ütne nyélbe az Air France-szal és egy iparit a Swissairrel.
A KLM múlt áprilisban hátrált ki az Alitaliával formált szövetségből a milánói új Malpensa repülőtérrel kapcsolatos problémák miatt. (A külföldi légitársaságok és az olasz kormány vitája késleltette az 53 százalékban állami tulajdonú olasz légitársaság privatizációját.) Később egy új kormányrendelet átcsoportosította a vitatott járatokat Malpensa és Milánó kisebb, Linate repülőtere között.
A svájci SAirGroup támogathatja, hogy a Swissair partnerkapcsolatokat létesítsen, de nem adja el -- közölte a cég elnöke és megbízott vezérigazgatója. Eric Honegger szerint egy nagy globális szövetséghez való csatlakozás alternatívája lehet a Swissair vezette 11 tagú Qualiflyer-szövetségnek.
Az SAirGroup január 23-án jelentette be, hogy a légi üzletágban már nem tervez új beruházásokat, s hogy a belga Sabena maradt légistratégiája egyetlen fő összetevője. Honegger a múlt hét keddjén vette át a távozó Philippe Bruggisser vezérigazgató helyét, arra az időre, amíg nem találnak a posztra megfelelő vezetőt. Honegger szerint az európai légiszállítás ugyanolyan konszolidáció előtt áll, amilyenen az amerikai már átesett. (Az USA-ban 1978-ban még 16 nagy légitársaság működött, tavaly már csak 6. Igaz ugyan, hogy az európai légipiacot nemzetek szerinti feldarabolódás is jellemzi, szemben az amerikaival.)
Mint emlékeztett, Bruggisser terjeszkedési stratégiájában számos, a légi utazáshoz kapcsolódó tevékenység szerepelt -- ezekből származott a csoport forgalmának a fele és üzleti nyereségének kétharmada. Honegger ezért "nem szeretné elképzelni sem", hogy cége kizárólag a repülésből akarjon megélni. Mint hangsúlyozta, az SairGroup -- feltételezésekkel ellentétben -- semmiképpen nem akarja a repüléshez kapcsolódó üzletágait eladni, hogy a bevételekből finanszírozza a fő tevékenységet. A csoport várhatóan március 12-én teszi közzé új stratégiáját és tavalyi eredményeit, az elemzők veszteséget jósolnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.