Legalább egy évtizedre szóló munka vette ma kezdetét: aláírtuk a vállalkozási szerződést egy új budapesti vasúti alagút részletes műszaki vizsgálataira és megvalósíthatósági tanulmányára
– írja Vitézy Dávid a Facebook-oldalán.
A Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatójának közlése szerint az előkészítési feladat része a jövőbeni budapesti elővárosi és távolsági (ennek részeként a nagysebességű) utasforgalom-növekedés alapján egy húszéves távlatú vasúti vízió megalkotása és az ehhez szükséges vasúti infrastruktúra meghatározása.
Legalább egy évtizedre szóló munka vette ma kezdetét: aláírtuk a vállalkozási szerződést egy új budapesti vasúti alagút…
Posted by Vitézy Dávid on Thursday, November 26, 2020
Vitézy Dávid
Fotó: MTI / Illyés Tibor
- A tanulmányban felülvizsgálják a Déli pályaudvarra és a Nyugati pályaudvarra bevezető összes vonalszakasz és megalkotják a vonalak jövőképét.
- Főleg arra fókuszálva, hogy a kapacitásbővítés érdekében érdemes-e és ha igen, milyen áron, milyen nyomvonalon, állomásokkal, mélységben, műszaki kialakítással összekötni a Magyarország keleti és nyugati részéből érkező vasútvonalakat Budapest központja alatt, ezzel mintegy duplájára bővítve a budapesti vasúti hálózat mai kapacitását – és milyen hasznok érhetők el ezáltal.
- A menetrendi és hálózati koncepció megalkotását, modellezését, egy vasúti alagútra alapozó új, a keleti és nyugati országrész közötti vasúti átjárás lehetőségére építő ütemes menetrendi koncepció összeállítását a svájci SMA & Partner végzi majd.
- Az építészeti, urbanisztikai, várostervezési munkákat a főbb állomások környezetében – magyar építészirodák mellett – a Galvani hidat is tervező holland UNStudio végzi majd.
Vitézy Dávid szerint ilyen komplexitású vasúti beruházás előkészítésére évtizedek óta nem volt példa Magyarországon. A szerződés összértéke 1,4 milliárd forint, a munka 18 hónapig tart.