Folytatták európai térnyerésüket a BYD-vel az élen májusban is a kínai autógyártók Európában, az eddigi legmagasabb arányt elérve a hibridautó-piacon, és 10 hónapos csúcsra futva az elektromos járművek (EV) szegmensében.
A BYD és az állami tulajdonú SAIC Motor csoporthoz tartozó MG vezetésével mindkét kategóriában túlszárnyalták a 9 százalékos részesedést a Dataforce iparági kutató cég adatai szerint. A belső égésű motoros modelleket is beleértve a kínai márkájú autók európai regisztrációi pedig először lépték át az 5 százalékot.
A legfrissebb adatok is azt bizonyítják, hogy a kínai autógyártóknak nagyrészt sikerül behatolniuk a világ egyik legnagyobb autópiacára – írja a Bloomberg.
A BYD vezetője, Stella Li júniusban jelentette ki, hogy üzleti szempontból a vén kontinens a cég legfontosabb régiója.
A legnagyobb áttörést a kínai gyártók az európai EV- és hibridpiacon hajtották végre, ahol ki tudják használni az akkumulátortechnológiában és a szoftverfejlesztésben elért fölényüket.
Az EV-értékesítéseik amúgy mostanra visszakapaszkodtak a 2024-es szintre, amikor az Európai Unióban még csupán 10 százalékos vámmal sújtották a kínai gyártású elektromos autókat. Az EU az addicionális 17,4–38,1 százalékos védővámok kivetését egy piackutatás megállapításaival indokolta, amely szerint Peking állami támogatásokkal, tisztességtelenül lendítette fel a vállalatokat.
A hibridek – amelyek eddig megúszták az uniós extra vámokat – értékesítése még drámaibb mértékben növekedett. Miután a kínai márkák 2024 májusában az európai piacnak még alig 1 százalékát uralták, egy évvel később már a konnektorról tölthető plug-in hibridek eladásainak 12 százalékát, a hagyományos belső égésű motort egy kis méretű elektromos motorral és jellemzően 48 voltos akkumulátorral kombináló, úgynevezett mild vagy lágy hibridek eladásainak pedig 7 százalékát tették ki.
„Az azonban erős túlzás lenne, hogy az EV-kre kivetett, húzós vámok ne gyakoroltak volna hatást a kínai gyártókra, hiszen az egykor brit sportkocsimárkaként ismert MG az e-autóira kirótt, összesen 45 százalékos vámok nyomán inkább a hibridek felé fordult, miközben 40 százalékkal, 4114 darabra csökkent tisztán elektromos autói értékesítése, és az új környezetre reagálva más elektromos megoldásokra összpontosított” – emelte ki Felipe Munoz, a Jato Dynamics autóipari tanácsadó cég elemzője.
A »csupán« 17,4 százalékos extra vámmal megsarcolt BYD viszont a vámok ellenére is növelte eladásait
– tette hozzá.
A vállalat most a legnépszerűbb szegmenseket célozza meg Dolphin Surf nevű városi járgányával és kompakt, ám mégis sportos haszonjárművével, az Atto 2-val.
Májusban a Szegeden építkező cég éves bázison 158 százalékos bővüléssel, összesen 7111 tisztán e-autót adott el az EU, valamint az Egyesült Királyság, Norvégia és Svájc piacán.
Ahelyett, hogy a vámok megállítanák a BYD-hez hasonló márkákat, arra kényszerítik őket, hogy megfizethetőbb modelleket vezessenek be a belépőszegmensekben
– hangsúlyozta Munoz.
Ezt igazolja, hogy két, Európában kevésbé erős márka is nagyot lépett előre:
A BYD részvényei egyébként eddig idén 42 százalékkal, 122,5 hongkongi dollárra drágultak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.