Egy pár rekordot júniusban is behúzott a BYD, noha a raktárkészletek felduzzadása miatt elrendelt termeléscsökkentésről szóló hírek masszívan tartják magukat, a cég részéről névvel-arccal eddig senki nem cáfolta a Reuters által múlt héten közzétett értesülést. A kedden délután közölt számok mindenesetre azt mutatják, az autóikban egyelőre magasabb a feszültség, mint a befektetők körében.
Az új generációs autógyártás (NEV) világelsője idei legjobbját produkálta a múlt hónapban eladott 382 585 járművével. Ez a mennyiség ugyan 11,98 százalékkal magasabb az egy évvel korábbinál, viszont májushoz viszonyítva alig kimutatható, 0,03 százalékos pluszt jelent. Százöt darab autóval mutattak ki többet, de sokan nem vennének rá mérget, hogy a statisztika felfelé görbítésében nem alkalmaztak valamilyen trükköt, például „eladottnak nyilvánított” nullkilométeres autókat szállítottak ki továbbértékesítésre a kereskedésekhez.
A kínai szaksajtó rámutat, hogy ez immár sorozatban a harmadik hónap, amikor 1 százalék alatti a növekedés az előző hónaphoz mérten. S mivel a májusi 130 százalékos exportvolumen-növekedés és a külföldre küldött 89 ezer darabos kontingens után a júniusról kimutatott, 233 százalékos éves bővülést eredményező 90 049 jármű között 105-nél biztosan nagyobb a különbség, állítható, hogy odahaza mégiscsak kevesebb BYD fogyott a májusinál.
Az export viszont immár sorozatban kilencedik hónapja dönti a vállalati rekordokat, ezúttal részesedése a teljes forgalomból 23,5 százalékos volt. A számok helyes értelmezéséhez hozzátartozik, hogy a BYD hatalmas raktárkészlet-kisöprésbe kezdett, május végén árcsökkentési bombát dobott a piacra, nemritkán 30 százalékos kedvezménnyel csábítva a vevőket. Ez a sok vihart kavaró és Peking rosszallását is kiváltó akció azonban júniussal lezárult.
A BYD árcsökkentési versenyébe olyan gyártók is kénytelenek voltak benevezni, mint
A múlt hónapban folytatódott az elektromos autók előretörése a BYD értékesítésében, és már második hónapban lépték át a 200 ezres álomhatárt (206 884 villanyautó), ez éves szinten 42,5, havi szinten 1,23 százalékos bővülést takar.
A másik jármű-kategóriában, a tölthető (plug-in) hibrideknél 170 744 darabos volt az értékesítés, ez 12,45 százalékos éves és 1,05 százalékos havi alapú csökkenés. Azaz a plug-in hibridek tavalyi előretörése és közel 60 százalékos részesedése a forgalmon belül ma már inkább a történelem lapjaira kívánkozik. Emellett a BYD még 4957 elektromos és plug-in hibrid haszonjárművet is átadott megrendelőinek.
A Szegeden óriásgyárat építő BYD a második negyedév statisztikáját is közzétette, eszerint 1 145 150 autót adtak el, 16,1 százalékkal többet, mint a bázisidőszakban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.