Suzuki SX4

Ipar | Vállalatok

Nagy lépést tett előre a Magyar Suzuki Rt. amikor kompakt egyterűvel bővítette gyártmánypalettáját. A 410 centiméter hosszú, 173 cm széles jármű két- és négykerék-hajtással egyaránt rendelhető. A legolcsóbb, de azért már ABS-szel felszerelt 1,5 literes benzinmotoros változat alapára 2,7 millió forint, a legdrágább, bekapcsolható összkerékhajtású és 1,9 literes turbódízel motorral ellátott modell 5,1 millió forintba kerül.
Az új modell két változatban készül, és dinamikus vonalvezetése mindkét változathoz illik. A természetjáró modell a SUV- – sport utility vehicle, vagyis sportos szabadidőjármű – jelleget tükrözi, míg a városi inkább a személyautókkal rokon.
A két különböző kivitelt 195/65 R15, illetve 205/60 R16 abroncsokkal szereli a gyár. A SUV kivitelhez egy új erőátviteli rendszert fejlesztettek ki a Suzuki mérnökei. Alaphelyzetben az első két kereket hajtja a motor, a 4WD-Auto automata üzemmódban viszont szükség szerint a hátsó kerékre is jut a nyomatékból. Arra az esetre, ha nem akarunk elakadni a földutakon, a Suzuki a 4WD-Lock programot ajánlja, ami állandó négykerék-hajtást jelent. A kocsi ugyanakkor 60 kilométeres sebesség fölött visszakapcsol a 4WD-Auto üzemmódra.
Az Suzuki nem állítja, hogy a SX4 terepjáró lenne, ezért a valóságnak megfelelően nevezi összkerekes modelljét természetjárónak. Nem sajnálta ugyanakkor ettől a változattól a magasabb felfüggesztést, amelynek révén a kocsi szabadmagassága 19 centiméter, sem a nagyobb átmérőjű, 16 hüvelykes kerekeket.
Az SX4-et három motortípussal gyártják: benzinmotorokból az 1490 köbcentis, 99 lovas, vagy az 1,6 literes, 107 lóerős VVT változat rendelhető. A sokat úton lévőknek pedig a FIAT-tól származó 1,9 literes, 120 lóerős (DDiS) turbódízel motort ajánják, amelyhez hatsebességes kézi váltó jár. Miután a különböző kivitelek saját tömege 1130 és 1380 kilogramm között van, a gyorsulási értékek 10,5–12 másodperc, a végsebességek pedig 170 és 190 kilométer/óra között szórnak.
Üzemanyag-fogyasztás tekintetében a két benzines egyformán takarékos: a gyári adatok szerint átlagfogyasztásuk 6,8 liter, a dízel azonban megelégszik 6,3-del is. A súlyosabb és magasabb 4WD modellek esetében az ötfokozatú kézi váltós 1,6-os vegyes üzemmódban 7,1, míg a dízelmotoros 6,6 literrel tesz meg 100 kilométert.
A biztonságról többek között a blokkolásgátló (ABS), valamint az elektronikus fékerőelosztó (EBD) gondoskodik, ezek minden típus alapfelszereltségéhez tartoznak. Egyes modelleknél az elektronikus menetstabilizáló program (ESP) a kanyarodást teszi még inkább kiszámíthatóvá a tapadás- és stabilitásvezérléssel, mivel csökkenti az első és hátsó kerekek kipörgését.
A nagy merevségű utasfülke oldalirányú szilárdságát ütközés ellen védő oldalmerevítők fokozzák. Minden ülést hárompontos ELR biztonsági övvel, míg a hátsó, oldalsó üléseket az Isofix szabványnak megfelelő gyermekülést rögzítő pontokkal szereltek fel. A két első, két oldalsó és két függönylégzsák alkotta légzsákrendszer is fokozza az utazók biztonságát. Az SX4-ben a megszokottnál magasabban vannak az ülések: a vezetőt széles látószög segíti a biztonságos közlekedésben, és a holtszektorokat a tervezők minimális szintre csökkentették. Annak érdekében, hogy a hátsó ülésen utazók kilátása is jó legyen, a hátsó ülés magasabb, mint az első.
Miután az autó igen rövid, és hátsó túlnyúlásról nemigen beszélhetünk, nem csoda, hogy alaphelyzetben, a kalaptartóig mérve 270 literes a csomagtartó, de a hátsó ülések lehajtásával 625 literre növelhető. A legtöbb felszereltségi szinthez kormányról kezelhető rádió, állítható magasságú vezetőülés és függönylégzsák is tartozik.

adathalmaz

H./sz. (cm) 410/173
Magasság (cm) 156*–162**
Tengelytáv (cm) 250
Szabadmagasság (cm) 17*–19**
Fordulási sugár (m) 5,3
Üzemanyagtank (l) 50
Alapár: 2 698 000–5 323 000 Ft
* 2WD kivitel.
** 4WD kivitel.

Zöld busz program: minden második városi busz környezetbarát lesz

A kormány a Zöld busz programban 36 milliárd forinttal támogatja az elektromos autóbuszok beszerzését.

Magyarország harcba száll a fuvarozók érdekeiért az Európai Bíróságon

A magyar kormány keresetet nyújtott be az Európai Unió Bíróságához a Mobilitási Csomag irányelvi és rendeleti előírásainak megsemmisítése érdekében.

Francia tulajdonba kerül a lenti tetőcserépgyár

Az összeolvadással Európa vezető kerámia tetőcserépgyártó vállalkozása jön létre.

A felerősödő járvány mélyebbre sodorhatja a globális külkereskedelmet

Idén 7-9 százalékkal eshet a globális külkereskedelem értéke – áll az ENSZ Kereskedelmi és Fejlesztési Konferenciája (UNCTAD) jelentésében.
Világgazdaság Piactér