BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kapósak az étrend-kiegészítők

Évi 28 millió doboz étrend-kiegészítő fogy Magyarországon, a 2012-es adat csak 23 millió doboz volt. Tavaly már majdnem minden hazai lakos szedett vagy ilyet, vagy vitamint.

A hazai lakosság évente körülbelül 50 milliárd forintot költ vitaminra és étrend-kiegészítőre, ezek forgalma elsősorban a patikák, a drogériák és a legálisan működő internetes oldalak eladásai során mérhető – mondta a Világgazdaságnak Bérci István, a Magyarországi Étrend-kiegészítő Gyártók és Forgalmazók Egyesületének (Mékisz) elnöke. A nehezebben feltárható multi-level marketing rendszereken keresztül is sokan vásárolnak ilyen termékeket.

Forrás: MTI/Darnay katalin

Az Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet (OGYÉI) adatbázisában csaknem 15 ezer táplálék-kiegészítő szerepel, ebből 4-5 ezer forgalomban is van. Évente körülbelül 1500 új étrend-kiegészítő jelenik meg, a legkelendőbbek a vitaminok, a kalcium- és a magnéziumtartalmú készítmények és a porcregenerálók.

2012–2016 között évente átlagosan 15 százalékkal nőtt e termékek gyógyszertári dobozforgalma, árbevétel alapján pedig 2016-ban 12 százalékos volt a bővülés. 2012 előtt egy doboz étrend-kiegészítő átlagosan 1694 forintos áron került a piacra, azt követően pedig már közel a kétezer forinthoz. Magyarországon évente 28 millió doboznyi kel el e termékcsoportból, míg 2012-ben csak 23 millió fogyott.

 

Program a biztonságos termékekért

A februárban indult biztonságos étrend-kiegészítő programhoz az ország 2300 gyógyszertárából már 1089 csatlakozott. Az önként csatlakozó gyártók, forgalmazók és gyógyszer-nagykereskedők vállalják, hogy csak megfelelő minőségtanúsítású, biztonságos étrend-kiegészítőket, speciális tápszereket forgalmaznak, a gyógyszertárak pedig csak a programban részt vevő beszállítótól szereznek be lakossági értékesítésre étrend-kiegészítőt. | VG

További részletek a Világgazdaság szerdai számában olvashatók.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.