A közúti fuvarozásban "erősebb és jobban munkavállaló-barát verseny" megteremtését célzó bizottsági csomag első eleme abból indul ki, hogy az uniós fuvarozócégek egyre több EU-n kívüli tagországból származó sofőrt alkalmaznak, méghozzá uniós kollégáiknál lényegesen rosszabb feltételek mellett. Ennek megszüntetésére a tagországok számára kötelezővé tennék "vezetői igazolványok" kiadását (nem tévesztendő össze a vezetői engedéllyel), amelyekkel ellenőrizhető lenne, hogy a nemzetközi forgalomban részt vevő gépkocsivezetőket jogszerűen alkalmazzák-e. A nyugat-európai fuvarozócégek nagyrészt támogatják a javaslatot.
Az előterjesztés második eleme a sofőrök munkaidejére vonatkozik. Egy már életbe lépett direktíva szerint a heti átlagos munkaidő nem lehet több 48 óránál. A bizottság már 1998-ban előterjesztette ezen jogszabály kiegészítését; ennek értelmében a munkaidő legfeljebb heti 60 órára mehet fel, és négy hónapos időszakra vonatkozóan kell biztosítani a 48 órás átlagot. A kiegészítést egyelőre nem fogadta el a tanács, ezért a javaslattevő most azzal egészíti ki, hogy három évre mentességet biztosít az önálló sofőröknek a direktíva hatálya alól.
Nem kevésbé fontos az az előterjesztés, amely a hét végi "kamionstop" időtartamának egységesítésére tesz kísérletet. Jelenleg a tizenöt tagállamból nyolc alkalmaz ilyen jellegű forgalmi korlátozást, ám a tilalmak összehangolatlansága komolyan akadályozza a belső piac működését.
Amennyiben a tagállamok rábólintanak, szeptember 16. és június 14. között szombaton 22 órától vasárnap 22 óráig, az év hátralévő részében pedig szombaton 7-től vasárnap 22 óráig tartana a tilalom. Munkaszüneti napokon a megelőző nap estéjén tízkor kezdődne a kamionstop, és aznap este tízig tartana. A javasolt intervallumoknál hosszabb tagállami korlátozások ugyanakkor továbbra is érvényben maradhatnának, míg a mentességet élvező járműfajtákról egységes lista készülne.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.