A budapesti régió gazdasági ereje, a Budapest Park fesztivál feelingje és a fővárosi rendezvényeken elérhető nagy nevek óriási konkurenciát jelentenek a vidéki fesztiválok számára. Az elmúlt év három legnagyobb koncertje például szakértői becslések szerint 7-8 milliárd forintot „szedett ki” az erre fordítható háztartási büdzséből. A nagy dilemma: olcsó belépővel nem jön ki a fesztiválmatek, a drágát meg a piac nem hajlandó megfizetni.
Ezt a logikát látszik alátámasztani az is, hogy az olyan nagy vidéki fesztiválokat, mint a Balaton Sound és a VOLT, úgy tűnik, idén nélkülöznünk kell. A debreceni Campus azonban továbbra is tartja magát, ami Miklósvölgyi Péter szerint az átgondolt árstartégiának és az erős szponzori háttérnek köszönhető. A kettő pedig úgy aránylik egymáshoz, hogy
a főszponzor és egy két nagyobb szponzor kiesése akkor is gazdasági bukást vetít előre, ha a részvétel nagyon magas.
Ezt pedig egy profi fesztiválszervező semmiképpen nem fogja megkockáztatni.
„Bizonytalanság mindig van – annál is inkább, mivel a főszponzor az építőiparban érdekelt –, de jelenleg az MBH által képviselt banki szponzoráció, a nagy gyárak és a Debreceni Egyetem támogatói jelenléte stabil hátteret látszik biztosítani számunkra – mondja Miklósvölgyi Péter. – Egy nagyobb szponzor kiesése esetén azonban elgondolkodnánk, kettőnél megremegnénk, háromnál pedig egyértelműen úgy döntenénk, hogy nem rendezzük meg a Campust” – teszi hozzá. A szponzorok elmaradásával kieső összeg sem jegybevételből, sem vendéglátásból nem pótolható, még egy verőfényes napokból álló, magas részvételű rendezvény esetében sem.
Azért az áremelést nem minden fesztiválozó ússza meg. Július 1-jétől ugyanis, már csak 58 ezer forintért lehet a rendezvény teljes időtartamára szóló bérlethez jutni, ami mintegy 20 százalékos áremelés a tavalyihoz képest, de ez az ár még mindig baráti a más magyarországi fesztiválon alkalmazott, jócskán százezer forint feletti bérletárhoz képest.
A Campus közel negyvenféle jegyárral dolgozik:
van hétvégi jegy, sátorjegy, napi jegy, sőt még szomszédjegy is. Az utóbbival a zajterhelést esetleg nehezményező közelben lakóknak szeretnének a kedvében járni. A szomszédpartnerjegy pedig a közeli hoteleket célozza. Ők egyébként szintén tisztességesen profitálnak a Campusból, szállóvendégeik túlnyomó többsége ma már a fesztiválozók köréből kerül ki.
A belépőknél alkalmazott árstratégia leglényegibb eleme a Campus Fesztivál esetében is az elővételi kedvezményes árak és a rendezvényhez közelebbi napokon alkalmazott árak közötti különbségben keresendő. Ezt Miklósvölgyi Péter sommásan úgy fogalmazza meg, hogy
az egész szórakoztatóipar a lustákból él, sőt egyre inkább ezekből fog élni.
A fesztiválozók fizetési hajlandósága nagyban függ az anyagi lehetőségeiktől. Ez megmutatkozik a vásárlói viselkedésükben is, hiszen akinek oda kell figyelnie a kiadásaira, az megveszi a bérletet az elővételi időszakban, akinek pedig kevésbé számít, mennyit ad ki érte, az csak az utolsó pillanatban vásárol.
A kispénzűekre is gondoló árképzés a Campus vendéglátását is jellemzi. Hasonlóan a korábbiakhoz, a július 16–20. között megrendezésre kerülő idei Campuson is lesz ugyanis egy stand, ahol az olcsóság a trendi, ami azt jelenti, hogy
Miklósvölgyi Péter szerint, bármily meglepő, az olyan nagy gyárak, mint a BMW vagy a CATL, hasonló okból – vagyis HR-megfontolásokból – vannak jelen a Campuson, mint a Lidl. Ebben a ráció pedig az, hogy
a potenciális munkaadók olyan potenciális munkavállalók előtt mutatkozhatnak meg, akiket más módon esetleg nehezebben tudnának hasonló hatékonysággal elérni.
A fesztiválozó fiatalok tekintélyes hányada ugyanis az ország más tájairól érkezik, de nem teljesen idegenként, hanem barátok, rokonok meghívására, ami potenciális előnynek tekinthető. A tapasztalat ugyanis azt mutatja, hogy az emberek sokkal szívesebben vállalnak munkát a lakóhelyüktől távol akkor, ha olyan közegbe érkeznek, ahol ismerősöktől tudnak információt szerezni a munkalehetőségekről és a gyakran meglepően vonzó fizetésekről.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.