BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Mikulás a hipermarketből

A karácsonyi szezontermékek forgalmazásából a hipermarketek részesednek a legnagyobb arányban.

Az ACNielsen piackutató cég 2002 novembere és 2003 januárja között végzett kiskereskedelmi piackutatásából kiderül, hogy az ünnepekhez kötődő termékek - például üreges csokifigurák, Mikulás- és egyéb ajándékcsomagok - több mint felét az ezer négyzetméternél nagyobb alapterületű üzletekben vásárolta a lakosság.

A Mikuláscsomagok beszerzésében még nagyobb szerepet játszottak a legnagyobb területű áruházak. Közel ötödük talált itt gazdára, de az ajándékcsomagok 70 százalékát is az ezer négyzetméternél nagyobb alapterületű üzletekben adták el.

Az elmúlt év végi ünnepi szezonban a hipermarketek a felmérések szerint tovább növelték piaci részarányukat a szezonális termékek eladásában. A Mikuláscsomagokat tekintve több mint 12 százalékkal volt nagyobb a részesedésük az ACNielsen szerint, mint az azt megelőző karácsonyi időszakban. Emellett a szezontermékek összességét tekintve is több mint 8 százalékos részesedésnövekedést mondhattak magukénak a felmérés szerint.

A tejcsokoládé figurák nagyobb teret hódítottak a nugát típusúakkal szemben. Tavaly novemberben ezen a piacon közel 9 százalékos részesedést szereztek a különböző kereskedelmi hálózatok úgynevezett saját márkái.

A szezonális termékek piaca a felmérések szerint mennyiségben 16, értékben pedig 23 százalékkal bővült a múlt évben a megelőző évhez képest. (MTI)

Google News Világgazdaság
A legfrissebb hírekért kövess minket a Világgazdaság.hu Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.