A karácsonyi szezontermékek forgalmazásából a hipermarketek részesednek a legnagyobb arányban.
Az ACNielsen piackutató cég 2002 novembere és 2003 januárja között végzett kiskereskedelmi piackutatásából kiderül, hogy az ünnepekhez kötődő termékek - például üreges csokifigurák, Mikulás- és egyéb ajándékcsomagok - több mint felét az ezer négyzetméternél nagyobb alapterületű üzletekben vásárolta a lakosság.
A Mikuláscsomagok beszerzésében még nagyobb szerepet játszottak a legnagyobb területű áruházak. Közel ötödük talált itt gazdára, de az ajándékcsomagok 70 százalékát is az ezer négyzetméternél nagyobb alapterületű üzletekben adták el.
Az elmúlt év végi ünnepi szezonban a hipermarketek a felmérések szerint tovább növelték piaci részarányukat a szezonális termékek eladásában. A Mikuláscsomagokat tekintve több mint 12 százalékkal volt nagyobb a részesedésük az ACNielsen szerint, mint az azt megelőző karácsonyi időszakban. Emellett a szezontermékek összességét tekintve is több mint 8 százalékos részesedésnövekedést mondhattak magukénak a felmérés szerint.
A tejcsokoládé figurák nagyobb teret hódítottak a nugát típusúakkal szemben. Tavaly novemberben ezen a piacon közel 9 százalékos részesedést szereztek a különböző kereskedelmi hálózatok úgynevezett saját márkái.
A szezonális termékek piaca a felmérések szerint mennyiségben 16, értékben pedig 23 százalékkal bővült a múlt évben a megelőző évhez képest. (MTI)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.